پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان
بسم الله الرحمن الرحیم
این سایت جهت اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری استان لرستان ایجاد گردیده است.
نظرات پیشنهادی خود را در انتهای مطالب برای ما بفرستید.
و ما توفیقی الا بالله العلی العظیم
مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان لرستان
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۱۱ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری برنامه های این هفته را تشریح کرد


دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری گفت: پانزدهمین دوره هفته ملی پژوهش و فناوری با شعار «پژوهش و فناوری، پیشران اقتصاد دانش بنیان» 23 الی 26 آذرماه برگزار می شود.


به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر احمدی در نشست خبری تشریح برنامه های هفته ملی پژوهش و فناوری که در محل این وزارتخانه برگزار شد با بیان اینکه تقارن برگزاری هفته ملی پژوهش و فناوری را با ابلاغ  از سوی مقام معظم رهبری به فال نیک می گیریم اظهار داشت: امید است برگزاری این هفته پاسخ مناسب و ورود عملی به تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری باشد.
وی افزود: از سال 1379، 25 آذر ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز پژوهش و هفته پایانی آذرماه نیز به عنوان هفته ملی پژوهش و فناوری نامگذاری شده و مسئولیت اجرای این هفته ملی نیز برعهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۳ ، ۱۳:۱۲
پژوهش لرستان : ۶۶۰
سه شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۵۹ ب.ظ

شعار هفته پژوهش و فناوری سال 1393

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۳ ، ۱۲:۵۹
پژوهش لرستان : ۱۶۶۰
شنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۳، ۰۲:۰۷ ب.ظ

هفته پژوهش و فناوری استان لرستان سال 1393

 
شعار هفته پژوهش 93


شعار هفته پژوهش 93

هفته پژوهش و فناوری
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۳ ، ۱۴:۰۷
پژوهش لرستان : ۸۳۹
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۳ ، ۱۲:۵۴
پژوهش لرستان : ۱۰۲۵
رهبر معظم انقلاب در دیدار نخبگان جوان:
 
لزوم ایجاد زنجیره کامل و شبکه عظیم تولید علم
 

 

 
حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: ایران بجای تکیه بر درآمدهای نفتی باید با اتکای به نیروهای درونی و ذخائر روی زمین یعنی هوش و استعداد جوانان و تولید علم و دانش اداره شود که در اینصورت هیچ قدرتی در دنیا قادر نخواهد بود اقتصاد کشور را به بازی بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رفتر رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار صدها تن از « نخبگان جوان دانشگاهها و برگزیدگان المپیادها و جشنواره های جهانی و داخلی»، با تأکید بر ضرورت ایجاد یک زنجیره کامل و شبکه عظیم تولید علم در دانشگاهها و مراکز علمی تحقیقاتی افزودند: ایران را باید با اتکای به منابع روی زمین یعنی هوش و استعداد جوانان و نخبگان کشور اداره کرد نه با تکیه بر درآمد  پرنوسان منابع زیرزمینی و نفتی.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۳ ، ۱۱:۳۷
پژوهش لرستان : ۷۳۲
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۳ ، ۱۴:۲۸
پژوهش لرستان : ۹۱۸
سه شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۵۶ ب.ظ

ستاد ملی برگزاری هفته پژوهش و فناوری

 
 
هفته پژوهش و فناوری، هفته ای است که فرصت مناسبی برای توجه و تمرکز روی ابعاد مختلف امر پژوهش وفناوری در کشور فراهم می آورد تا کلیه ذی نفعان ضمن اطلاع از روندها و وضعیت موجود در کشور برای آینده، برنامه ریزی و اقدامات بهتر و مهم تری را در دستور کار خود قرار دهند. انتخاب و معرفی برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری و تجلیل از آنها و همچنین ایجاد فرصت تعامل بین ذی نفعان این حوزه به شیوه های مختلف نظیر برگزاری نمایشگاه، فن بازار، همایش ملی، مصاحبه های مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی فضایی را در کشورایجاد و به آن دامن می زند که ضمن ارتقاء شأن و جایگاه پژوهش و فناوری و فعالین در این عرصه، بسترسازی مستحکمی را برای ادامه راه تقویت و توسعه پژوهش و فناوری که ضامن پیشرفت واقعی کشور و ایجاد ثروت،رفاه و امنیت برای مردم است در ابعاد اجتماعی و فرهنگی فراهم نماید.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۹۳ ، ۱۲:۵۶
پژوهش لرستان : ۱۴۳۰
دوشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۳، ۰۱:۵۱ ب.ظ

بانک اطلاعات پژوهشی

بانک اطلاعات پژوهش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آبان ۹۳ ، ۱۳:۵۱
پژوهش لرستان : ۷۵۲
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، در یکصد و بیست و سومین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف آئین نامه تشکیل کارگروه تخصصی پژوهش، فنّاوری و نوآوری ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها به تصویب رسید. دکتر وحید احمدی دبیرکل شورای عالی عتف در این خصوص گفت: در شانزدهمین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری مصوب شد که در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و به منظور ساماندهی امر پژوهش، فنّاوری و نوآوری در استان ها و جهت فراهم سازی و اصلاح و بهبود نظام منطقه ای، کارگروه تخصصی پژوهش، فنّاوری و نوآوری ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان ها تشکیل شود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۳ ، ۱۱:۳۶
پژوهش لرستان : ۶۷۸

آئین نامه اجرایی

وزرای عضو کمیسیون فرهنگی هیئت دولت در جلسه مورخ 10/4/86 بنا به پیشنهاد مشترک معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، بازرگانی، جهاد کشاورزی، صنایع و معادن و دفتر همکاریهای فناوری ریاست جمهوری و به استناد بند "و" تبصره (9) قانون بودجه سال 1386 کل کشور و با رعایت تصویب نامه شماره 19414/ت37258 هـ مورخ 11/2/86 تصویب نمودند:

آیین نامه اجرایی بند (و) تبصره 9
قانون بودجه سال 1386 کل کشور


ماده1- در این آیین نامه اصطلاحات زیردر معانی مشروح مربوط به کار می رود

 

یک-پژوهش: کار نظام‌مند و خلاق که به منظور افزایش ذخیره دانش علمی و کاربرد عملی آن انجام می گیرد و شامل موارد زیر است

پژوهش بنیادی: کارتجربی یا نظری که عمدتاً به منظورکسب آگاهی های جدید از منشا پدیده یا واقعیت ها انجام می شود

پژوهش کاربردی: کاوش اصیل به منظورکسب دانش علمی و فنی جدید با کاربرد عملی خاص

پژوهش توسعه ای: کار نظام مندی که با استفاده از دانش حاصل از تحقیقات یا تجربه عملی در جهت تولید مواد، فراورده ها یا تمهیدات جدید، ابداع یا استقرار فرآیند ها، نظام ها یا خدمات جدید با رویکرد بازار انجام می شود

دو-فعالیت های علمی و فناوری: همه فعالیت های نظام مند که ایجاد، پیشبرد، اشاعه و کاربرد دانش علمی و فنی در همه حوزه های علمی و فناوری یعنی علوم انسانی، پایه، کشاورزی و منابع طبیعی، مهندسی، پزشکی، را در بر می گیرد و شامل تولید فناوری، انتقال فناوری، بومی سازی فناوری، جذب فناوری و انتشار فناوری می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۹۳ ، ۱۳:۳۲
پژوهش لرستان : ۹۸۴
پنجشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۵۶ ب.ظ

بنام خدا

بنام خدا

مرد خردمند هنر پیشه را       عمر دو بایست در این روزگار،

تا به یکی تجربه اندوختن       با دگری تجربه بردن به کار ! 


اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آبان ۹۳ ، ۱۲:۵۶
پژوهش لرستان : ۱۰۸۲