پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان
بسم الله الرحمن الرحیم
این سایت جهت اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری استان لرستان ایجاد گردیده است.
نظرات پیشنهادی خود را در انتهای مطالب برای ما بفرستید.
و ما توفیقی الا بالله العلی العظیم
مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان لرستان
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

جمعه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۸ ب.ظ

معرفی استان لرستان + نقشه

استان لرستان یکی از استان های غربی کشور است که از سمت شمال با استان های همدان و مرکزی، از شرق با اصفهان، از جنوب با خوزستان و از غرب با کرمانشاه و ایلام همسایه است. بر اساس تقسیمات کشوری؛ در سال 1381 استان لرستان با مساحت 280640 کیلومتر مربع، دارای 9 شهرستان با نام های الیگودرز، بروجرد، خرم آباد، دلفان، دورود، کوهدشت، ازنا، پل دختر و سلسله می باشد.

درگاه ملی آمار > تقسیمات کشوری > نقشه استان های کشور سال 1397
نقشه تقسیمات استان لرستان؛ عکس از مرکز آمار ایران


بنا به عقیده بسیاری از باستان شناسان، لرستان از چهل هزار سال پیش به وسیله اقوامی که به علت نداشتن خط، هویت آنها ناشناخته مانده، سکونت گاه بوده است. در این عهد، انسان پیش از تاریخ، در شکاف ها، غارها یا پناهگاه های سنگی زندگی کرده و از طریق شکار و جمع آوری دانه های وحشی امرار معاش می کرد. به طور کلی بازمانده های فرهنگی جوامع پیش از تاریخ لرستان؛ بیانگر آن است که این جوامع به تدریج مراحل تکامل فرهنگی از جمله دوره پارینه سنگی، میان سنگی، نوسنگی و شهر نشینی را پشت سر گذاشته اند. بدین ترتیب لرستان از نظر باستان شناسی یکی از مراکز مهم است؛ زیرا از جمله معدود سرزمین هایی است که انسان برای اولین بار به اهلی کردن حیوانات و نباتات پرداخته، یا به عبارت دیگر زندگی ده نشینی و کشاورزی را که لازمه پیدایش تمدن است، آغاز کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۴۸
پژوهش لرستان : ۳۵۷۰
چهارشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۴۲ ق.ظ

فرایند انجام طرح پژوهشی استان لرستان

فرآیند انجام طرحهای پژوهشی 1

عنوان: فرآیند انجام طرحهای پژوهشی94
حجم: 434 کیلوبایت

دریافت فایل pdf به صورت نموداری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۴۲
پژوهش لرستان : ۶۶۷
چهارشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۳۲ ق.ظ

شیوه نامه اولویت های پژوهشی استان لرستان

شیوه نامه اولویت های پژوهشی استان لرستان

عنوان: شیوه نامه اولویت های پژوهشی استان لرستان 1394

دریافت فایل pdf

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۳۲
پژوهش لرستان : ۷۸۷
سه شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۰۸ ب.ظ

سهم بودجه پژوهش در بیانات مقام معظم رهبری

دیدار استادان، محققان و پژوهشگران دانشگاه‌ها با رهبر معظم انقلاب اسلامی

یک نکته‌ی دیگر مسئله‌ی سهم بودجه‌ی پژوهش است. البتّه درباره‌ی این مسائلی که عرض میکنم، یک توضیحاتی هم لازم است منتها وقت نزدیک به اذان است و نمیتوانم خیلی بحث را توسعه بدهم. سهم بودجه‌ی پژوهش مهم است؛ چند سال است که بنده در همین جلسه و در جلسات دیگر و در دیدارهای خصوصی با مسئولین اجرائی کشور، روی این مسئله تکیه کرده‌ام، متأسّفانه اطّلاعاتی که به من میدهند و گزارشی که به من میدهند، نشان میدهد که نه، این حرفهای ما مثل نصیحت است؛ نصیحتی که مثلاً یک نفر منبر میرود و یک نصیحتی میکند؛ با این چشم نگاه شده؛ این‌جور نیست؛ باید سعی بشود. حالا در چشم‌انداز، ۴ درصد از بودجه‌ی عمومی را برای پژوهش در نظر گرفتند؛ ما حالا آن‌قدر همّتمان برای این در کوتاه‌مدّت، بلند نیست؛ امّا همان یک و نیم درصد یا ۲ درصدی که ممکن است و صحبت است، باید انجام بگیرد؛ هنوز بودجه‌هایی که وجود دارد برای پژوهش، بحث چند صدم درصد است؛ یکی این مسئله است؛ یکی هم صَرف درست و برنامه‌ریزی‌شده‌ی منابع مالی پژوهش؛ باید درست صرف بشود و درست در جای خود قرار بگیرد.

بیانات در دیدار اساتید دانشگاه‌ها و پژوهشگران - 13/4/1394

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۰۸
پژوهش لرستان : ۱۴۲۲
متن کامل قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۲)
ماده 56 قانون الحاق

با ابلاغ رئیس جمهور به سازمان مدیریت و برنامه ریزی، قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) در فرآیند اجرا قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی مصوبه مجلس شورای اسلامی در مورد قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) را برای اجرا به حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

در نامه لاریجانی به روحانی آمده است: در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (۱۲۳) قانون اساسی جمهوری ‌اسلامی ‌ایران قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) که با عنوان «طرح الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و اصلاحات و الحاقات بعدی آن» به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود، با تصویب در جلسه علنی روز دوشنبه مورخ 1393/12/4 و تأیید شورای نگهبان، به پیوست ابلاغ می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی

همچنین رئیس جمهور در نامه دیگری به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نوشت:

در اجرای اصل یـکصد و بیست و سـوم قانون اساسـی جمهوری اسلامی ایران، به پیوست «قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)» که در جلسه علنی روز دوشنبه مورخ چهارم اسفند ماه یکهزار و سیصد و نود و سه مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 1393/6/12 به تأیید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره ۸۷۰۳۵/۴۸۸ مورخ 1393/12/13 مجلس شورای اسلامی واصل شده، جهت اجراء ابلاغ می‌شود.

رئیس جمهور ـ حسن روحانی


 

قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)


ماده۵۶ ـ کلیه دستگاههای اجرائی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و دستگاههای موضوع ماده(۵۰) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱) مصوب 1384/8/15 مکلفند علاوه بر اعتبارات پژوهشی که ذیل دستگاه در قوانین بودجه سالانه منظور شده است، یک درصد (۱%) از اعتبارات تخصیص‌یافته هزینه‌ای به استثنای فصول(۱) و (۶) و در مورد شرکتهای دولتی از هزینه‌های غیرعملیاتی را برای امور پژوهشی و توسعه فناوری هزینه کنند.

تبصره ـ دستگاههای مذکور ضمن رعایت چهارچوب نقشه جامع علمی کشور و اولویت‌های تحقیقاتی دستگاه ذی‌ربط که به‌تصویب شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری می‌رسد مکلفند نحوه هزینه‌کرد این ماده را هر شش ماه یک بار به شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و مرکز آمار ایران گزارش دهند. شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری موظف است گزارش عملکرد این ماده را به‌طور سالانه حداکثر تا پایان مردادماه به مجلس شورای اسلامی ارائه کند. همچنین مرکز آمار ایران مکلف است سالانه اطلاعات مربوط به هزینه‌کرد تحقیق و توسعه را منتشر نماید.

متن کامل در : روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران    و در ادامه مطلب ...
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۱۱
پژوهش لرستان : ۱۲۴۰

عنوان گزارش جامع

این گزارش حاوی 1419 عنوان طرح پژوهشی است که در دانشگاهها و دستگاههای اجرایی استان لرستان انجام شده یا در حال انجام است. عملکرد  40 دستگاه و دانشگاه در این گزارش آمده است. این گزارش در قالب یک لوح فشرده برای 40 دانشگاه و دستگاه استان و دفاتر آموزش و پژوهش 30 استان دیگر و برخی سازمانهای بالادستی ارسال گردیده است.خرداد 1394

دریافت گزارش جامع پژوهشی لرستان از 88 تا 93          فایل pdf
حجم: 2.44 مگابایت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۰۶
پژوهش لرستان : ۶۵۱
جمعه, ۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۰۱ ق.ظ

مرکز آموزش و پژوهش استان های دیگر

لرستان
نام مدیر:
مهران علی پناه
شماره مستقیم:
33191274
شماره فکس:  33221011
تلفنخانه:  -
 کد شهرستان
066
پست الکترونیک:
آدرس سایت:
 
استانهای دیگر در ادامه مطلب ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۰۱
پژوهش لرستان : ۸۱۰