پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان
بسم الله الرحمن الرحیم
این سایت جهت اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری استان لرستان ایجاد گردیده است.
نظرات پیشنهادی خود را در انتهای مطالب برای ما بفرستید.
و ما توفیقی الا بالله العلی العظیم
مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان لرستان
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

در بخشی از بیانیه پایانی نشست شورای هماهنگی برنامه ریزی پژوهش و فناوری دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری منطقه یک کشور تاکید شد: دانشگاه ها و مراکز پژوهشی منطقه یک برای حل مشکلات کلان دستگاهی و بنگاه های اقتصادی کشور راهکار اجرایی می دهند. 

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، در ادامه این بیانیه آمده است: با هدف صیانت از تخصیص بودجه پژوهش و فناوری، ضرورت دارد در دانشگاه های کشور حداقل ۱۵ درصد ودر مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری حداقل ۳۰ درصد از کل بودجه موسسه در قالب ردیف مستقل پژوهشی و فناوری تعیین و در اختیار معاونت پژوهشی و فناوری آنها قرار گیرد.

همچنین در این بیانیه تاکید شده است: مطابق بخشنامه سازمان برنامه و بودجه تفویض اختیار بودجه پژوهشی به معاونان پژوهش و فناوری باید اجرایی شود و در این خصوص پیگیری های مقتضی از طرف وزارت عتف انجام می شود.

معاونان پژوهشی حاضر در این نشست اعلام کردند: دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری در خصوص تکالیف و فرصت های ارائه شده در برنامه ششم توسعه کشور و قانون بودجه ۱۳۹۶ برخورد فعال خواهند کرد و در این خصوص تعیین آیین نامه های مرتبط با تکالیف حوزه پژوهش و فناوری را ضروری دانستند.

در این بیانیه آمده است: ضروری است به منظور اثربخشی بیشتر دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری در جامعه وصنعت و ارتقای نقش آنها در حل مشکلات کلان دستگاهی و بنگاه های اقتصادی، از طرف مراکز آموزش عالی منطقه یک راهکارهای اجرایی به معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم ارائه شودو این وزارت در خصوص جمع بندی و اجرایی کردن این راهکارها اقدام لازم را انجام دهد.

معاونان پژوهشی منطقه یک کشور تاکید کردند: با توجه به نظام آمایش پژوهش و فناوری کشور شایسته است فعالیتهای موسسات آموزش عالی، پژوهش وفناوری کشور ماموریت گرا شوند و معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم بر این اساس مأموریتهای علمی وفناوری این موسسات را در سطح کشور مورد بازبینی و تکمیل قرار دهد.

براساس این بیانیه، ضروری است کلیه دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری در اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی وزارت متبوع و ۴پ روژه کلان مصوب ابلاغی از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، بر اساس ماموریت ویژه خود مشارکت فعال داشته باشند و برنامه خود را ارائه دهند.

حاضران در این نشست تاکید کردند: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی منطقه یک باید بر توسعه و ترویج فرهنگ علم باوری و ارتقای اخلاق علمی درجامعه اهتمام ورزند و در این راستا، ضرورت دارد دستور العمل ابلاغی از سوی وزیر علوم، تحقیقات وفناوری پیرامون ارتقای اخلاق پژوهشی به صورت جدی اجرایی شود و گزارش عملکرد آن به صورت دوره ای به وزارت علوم منعکس شود.

در این بیانیه آمده است: به منظور اصلاح رویکرد مراکز آموزش عالی به سمت پژوهش محوری مبتنی بر فناوری، نوآوری و کارآفرینی وتبدیل دانشگاه ها به دانشگاه های کارآفرین ابتکارگرا و در راستای تحقق دانشگاه کارآفرین، پیشنهاد می شودکارگروه تخصصی با حضور اعضای منتخب منطقه با هماهنگی معاونت پژوهشی و فناوری تشکیل شود.

اعضای شورای هماهنگی برنامه ریزی پژوهش و فناوری دانشگاه های منطقه یک تاکید کردند: شایسته است دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری به منظور گسترش دیپلماسی بین المللی درحوزه پژوهش و فناوری اقدامات لازم را انجام دهندو در این راستا پیشنهاد می شود کارگروه توسعه پژوهش های بین المللی و دیپلماسی علمی و فناوری در منطقه یک تشکیل شود و به صورت جدی برنامه‌ریزی و مسئله را پیگیری کند.

در ادامه این بیانیه با اشاره به اینکه ظرفیت های برنامه ششم توسعه به صورت خاص در حوزه علوم انسانی و هنر در دستور کار شوراهای مرتبط دروزارت علوم قرار خواهد گرفت، آمده است: به منظور تحقق رشد مطلوب در پژوهش و فناوری کشور ضروری است آیین نامه‌ها شاخص‌ها، روال‌ها وفرایندهای حوزه پژوهش و فناوری در مسیر ارتقای پژوهش و فناوری بازنگری شود.

همچنین بازبینی فرایندهای موجود به منظور تحقق تعامل موفق صنعت و توجه به هدفمند و کاربردی کردن متوازن پایان‌نامه ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی از دیگر مفاد این بیانیه است.

در ادامه این بیانیه پیشنهادشده است: سازمان استاندارد استان های تهران و البرز، برای امور مربوط به صدور گواهی‌های استاندارد، از آزمایشگاه ها و کارگاه های موجود در مراکز آموزش عالی منطقه یک به عنوان آزمایشگاه مرجع استاندارد استفاده کنند و در این راستا نسبت به صدور مجوز تایید صلاحیت ۱۷۰۲۵ آزمایشگاه های مربوطه اقدام لازم را انجام دهند.

در بخش پایانی هفتمین شورای هماهنگی برنامه ریزی پژوهش و فناوری دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری منطقه یک کشور آمده است: آزمایشگاه های دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی منطقه یک ضروری است برای کسب گواهی HSE -14 اقدامات لازم را انجام دهند و وزارت علوم نیز با فوریت تمهیدات و تسهیلات لازم را برای سهولت این اقدام فراهم کند.

گفتنی است هفتمین شورای هماهنگی برنامه ریزی پژوهش و فناوری دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری منطقه یک کشور با حضور دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و مدیران کل این معاونت در باغ موزه نگارستان دانشگاه تهران برگزار شد.

۱۸ تیر ۱۳۹۶

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۹۶ ، ۱۴:۱۹
پژوهش لرستان : ۵۱۹

photo 2017-06-22 15-50-21

به گزارش دفتر ارتباطات مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (چهارشنبه) در نشستی با صدها نفر از استادان، اعضای هیأت های علمی، پژوهشگران و نخبگان دانشگاهی که بیش از دو ساعت به طول انجامید، با تشریح نقش بی بدیل استادان دانشگاهها در پرورش دانشجویان و شکل دهی به جایگاه ایران در جهانِ بسیار پر مسأله و پر تحول آینده، روز جهانی قدس را بسیار مهم خواندند و تأکید کردند: این روز گرامی، صرفاً اعلام حمایت از یک ملت مظلوم نیست، بلکه نماد مبارزه با استکبار و سلطه گران جهانی است.

 

ایشان در بخشی از سخنان‌شان یک سوال اساسی مطرح کردند:

اصولاً چه لزومی دارد این اسناد را بپذیریم و در عمل قبول کنیم که غربی ها باید به ما الگو بدهند؟ چندین سال است که موضوع الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی را مطرح کرده ایم که این الگو باید با تلاش دانشگاهیان تدوین، و راه برای الگو دادن غربی ها به کشور بسته شود. 

 سه جنبه‌ی مهم در این دانشگاهِ به این شکل، وجود دارد: یک جنبه، این است که مرکز علم است؛ یک جنبه، این است که مرکز نوآوری و نگاه نو به مسائل است، چون مجموعه‌ی جوانند، نگاه نوآور به مسائل، نوطلبی، نوآوری [وجود دارد]، دانشگاه مرکز این است؛ یک جنبه‌ی دیگر جنبه‌ی اثرگذاری در محیط کشور و محیط جامعه است. دانشگاه جزو اثرگذارترینِ مراکز در مجموعه‌ی کشورها [است]؛ در همه‌ی جوامع این‌جور است و مخصوص کشور ما هم نیست که اثرگذار است؛ حالا این اثرگذاری، یا به‌وسیله‌ی کارهای فرهنگی و نوشتن و تولید فرهنگی است، یا به‌وسیله‌ی کارهای سیاسی است، یا به‌وسیله‌ی کارهای مبارزاتی است؛ انواع و اقسامی دارد این اثرگذاری. این سه جنبه‌ی دانشگاه است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۶ ، ۱۱:۰۷
پژوهش لرستان : ۴۸۹

هفتمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

************************************************

 نمایه سازی مقالات کنفرانس های الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) 

************************************************* 

انتشار مقالات برتر کنفرانس‌‌های الگوی اسلامی ایرانی پیشـرفت

در بخش زبان‌های خارجی وبگاه مرکز 

*************************************************

نقدها و نظرها

درخصوص پیش‌نویس الگوی پایه پیشرفت

************************************************


 محورهای هفتمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به شرح ذیل می باشد: 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۹۶ ، ۱۱:۳۲
پژوهش لرستان : ۴۸۴
 
دکتر منصور اعتصامی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی درگذشت.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز دکتر منصور اعتصامی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی درگذشت.

دکتر اعتصامی که پیش از این در دانشگاه امام صادق (ع) به عنوان معاون فرهنگی نیز حضور داشته از سال ۹۲ طی حکمی در معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی شروع به کار کرده بود.

از دیگر سوابق ایشان می‌توان به قائم مقامی سازمان فرهنگ و ارتباطات نیز اشاره کرد.

او در سالهای 73 تا 81 رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی استان لرستان بود.

شادی روح آن مرحوم فاتحه با صلوات

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۹۶ ، ۱۲:۱۹
پژوهش لرستان : ۵۹۹
شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۲ ق.ظ

شیوه نامه کاربست یافته های پژوهشی

بسمه تعالی

شیوه نامه کاربست یافته های پژوهشی

مرکز آموزش و پژوهش استان لرستان

الف ) تشکیل کمیته کاربست یافته های پژوهشی:

o      اهداف کمیته

o      شرح وظایف کمیته

o      تعیین اعضاء

o      زمان بندی جلسات

o      شیوه اجرا و ابلاغ نتایج و مصوبات

o      شیوه برگزاری همایش

o      شروع کار با طرح‌های مرکز آموزش و پژوهش و در مرحله بعد دستگاه‌هایی که طرح آنها در دو سال اخیر به اتمام رسیده باشد. (طرح‌های ارزشمند و اجرایی)

ب) برگزاری همایش تخصصی ارائه یافته ها:

o      هماهنگی با مجری و ناظر و مدیران و متخصصان دستگاه مجری طرح

o      تعیین زمان و مکان برگزاری

o      تعیین شرکت‌کنندگان در همایش

o      ارسال دعوتنامه

o      تهیه امکانات پذیرایی

o       (اگر دو طرح با موضوع مشابه ، به‌صورت هم‌زمان در یک جلسه برگزار شود بهتر است.)

ج) انتشار نتایج و یافته های طرح

o      تهیه چکیده طرح توسط مجری در چند صفحه

o      ابلاع نتایج اجرایی طرح به دستگاه‌های ذینفع و مرتبط

o      ارائه چکیده نتایج در سایت پژوهش و انتشار در رسانه های عمومی

o      هماهنگی برگزاری مصاحبه تخصصی با مجریان طرح‌های خاتمه یافته توسط صدا وسیما ، مجلات تخصصی و رسانه‌های ملی و محلی

o      تهیه مقاله علمی - پژوهشی از نتایج طرح توسط مجری و همکاری با وی جهت انتشار در مجلات و سایت‌های تخصصی 

o      پرداخت حق الزحمه مناسب به مجری و ناظر و کارشناسان جهت فعالیت های انتشار نتایج و یافته ها

o      صدور « گواهی اتمام طرح » برای مجری

د) سایر فعالیت های کلی و مرتبط

o      انتشار چکیده طرحهای پژوهشی هر سال در قالب کتاب و لوح فشرده

o      برگزاری همایش عمومی « کاربست یافته های پژوهشی » با حضور مدیران و کارشناسان پژوهشی دستگاهها و دانشگاهها و سخنرانی استادان مجرب  

o      برگزاری کارگاه تخصصی « کاربست یافته های پژوهشی »

تهیه و تنظیم : کارشناس مسئول پژوهش              pdf1 دریافت فایل pdf

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۶ ، ۱۰:۲۲
پژوهش لرستان : ۵۲۰