پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان
بسم الله الرحمن الرحیم
این سایت جهت اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری استان لرستان ایجاد گردیده است.
نظرات پیشنهادی خود را در انتهای مطالب برای ما بفرستید.
و ما توفیقی الا بالله العلی العظیم
مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان لرستان
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

فراخوان گاهنامه پایش توسعه و آینده نگری

مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده نگری سازمان برنامه و بودجه کشور در نظر دارد به منظور بهره‌گیری از آثار علمی و نتایج پژوهش‌ها و دیدگاه‌های مراکز دانشگاهی و اندیشگاهی،اساتید و صاحبان نظران و همچنین رهنمودهای تجربی و یا توصیه‌های سیاستی خبرگان اقتصادی سراسر کشور درسال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال آفرین در راستای تحقق شعار سال ویژه نامه‌ای با همین عنوان تدوین و منتشرنماید. لذا خواهشمند است گزارش یافته‌های علمی و آثارخود را همراه با مشخصات کامل نویسنده(گان) حداکثر تا ۲۰/۰۳/۱۴۰۱ در چارچوب نگارشی بارگزاری شده در بخش دریافت فایل در تارنمای‌ مرکز به‌ آدرس ذیل‌ ارسال نمایند.            

http://www.dfrc.ir

Email : dfrc۱۳۹۸@gmail.com

بدیهی است پیشنهادهای برگزیده با اولویت تاریخ ارسال ، پس از تصویب در شورای تالیف و نشر آثارعلمی مرکز، به نام پیشنهاد دهنده(گان) منتشر و جبران زحمت خواهد شد.

 تلفن تماس : ۴۳۳۰۶۰۰۰

مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۳:۱۲
پژوهش لرستان : ۵۷

حمایت از علم ‌و پژوهش هزینه نیست، سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در نشست هم‌اندیشی با اساتید دانشگاه با تأکید بر اینکه فضای دانشگاه‌ها باید فضای علم، دانش و پرورش نیروهای فرهیخته باشد، گفت: اعتقاد داریم حمایت از علم و پژوهش و دانشگاهها هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری برای پیشرفت و آبادانی کشور به شمار می‌آید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهور با یادآوری اهمیت بالای و جایگاه اساتید دانشگاه در فرایند توسعه و تعالی کشور، اذعان داشت: امروز موظف به رفع دغدغه‌های اساتید و جلب رضایت آنان هستیم تا آنان با روحیه و نشاط بالایی، آینده‌سازان کشور را پرورش بدهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۲:۳۸
پژوهش لرستان : ۵۶
جذب «پژوهشگران پسادکتری» به صورت تمام وقت در دانشگاهها

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

دبیر اتاق فکر سیاستگذاری علم وزارت علوم خبر داد؛

جذب «پژوهشگران پسادکتری» به صورت تمام وقت در دانشگاهها

دبیر اتاق فکر سیاستگذاری علم وزارت علوم با اشاره به ایجاد ۲ هزار دوره پسادکتری در دانشگاه ها و مراکز پژوهش و فناوری گفت: سیاست اصلی هدایت پژوهش های پژوهشگران به سمت حل نیازهای جامعه است.

رضا نقی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، از ایجاد ۲ هزار دوره پسادکتری در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری خبر داد و اظهار کرد: دوره‌های پسادکتری برای کشور ما بسیار حایز اهمیت شده به این دلیل که تعداد فارغ التحصیلان دوره دکتری در حال افزایش است ولی به همان نسبت جذب هیات علمی ما بسیار پایین است؛ به طوری که در سال گذشته در کشور ۱۵ هزار دانشجوی دکترا فارغ‌التحصیل شده اما میزان جذب آنها به عنوان عضو هیأت علمی کمتر از ۵۰۰ نفر بوده است.

دبیر اتاق فکر سیاستگذاری علم وزارت علوم افزود: فارغ التحصیلان دوره دکتری یا باید به عنوان هیات علمی جذب شوند که در حال حاضر جذب به عنوان هیات علمی بامحدودیت رو به رو است و یا در شرکت‌های دانش بنیان به فعالیت بپردازند و یا اینکه در قالب پژوهشگر که یک نمونه آن پسادکتری است، به فعالیت پژوهشی در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری بپردازند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۲:۲۲
پژوهش لرستان : ۱۶۴

راهپیمایی روز جهانی قدس در خرم‌آباد با حضور باشکوه همه اقشار برگزار شد تا صحنه‌های پرشکوهی از حمایت لرستانی‌ها از مردم مظلوم فلسطین خلق شود.

تصاویر بیشتر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۱:۲۱
پژوهش لرستان : ۱۷۳

https://idc0-cdn0.khamenei.ir/ndata/news/50098/C/14010206_6550098.jpg

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه تنها راه رسیدن به رشد اقتصادی، حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان است، افزودند: منظور از اقتصاد دانش‌بنیان، نگاه علمی و فناورانه به تولید در همه عرصه‌ها است که نتیجه آن، کاهش هزینه‌های تولید، افزایش بهره‌وری، ارتقای کیفیت محصولات، رقابت‌پذیر شدن تولیدات در بازارهای جهانی و کاهش قیمت تمام‌شده محصولات در داخل خواهد بود.


رهبر انقلاب با تأکید بر این واقعیت که دستیابی به پیشرفت عادلانه در اقتصاد و حل مشکل فقر فقط از مسیر تقویت تولید دانش‌بنیان می‌گذرد، گفتند: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان باید افزایش یابد و این کار شدنی و ممکن است.

بیانات نوروزی مقام معظم رهبری در نوروز 1401

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۰:۵۷
پژوهش لرستان : ۵۸