پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان
بسم الله الرحمن الرحیم
این سایت جهت اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری استان لرستان ایجاد گردیده است.
نظرات پیشنهادی خود را در انتهای مطالب برای ما بفرستید.
و ما توفیقی الا بالله العلی العظیم
مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان لرستان
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۳ ثبت شده است

دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۴۳ ق.ظ

گسترش اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از غزه

https://saednews.com/storage/files/post/90d44277-89a9-4209-af78-d7576da13ac7-YUWsT8AaFuRR0XYz/171087953.jpeg

دانشگاه ورمونت از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آمریکا هم به خیزش دانشجویی در حمایت از غزه پیوست.

گفته شده اعتراضات در این دانشگاه با برپایی چادر و تحصن دانشجویان در محوطه اصلی آن برای اعلام حمایت از مردم فلسطین از روز گذشته آغاز شده است. همچنین شمار دیگری از دانشجویان آمریکایی به تجمع همبستگی با غزه و فلسطین در دانشگاه نیویورک پیوستند و خواستار توقف جنگ در غزه شدند.

همزمان تظاهرات همبستگی با غزه در میدان جکسون در شهر نیواورلئان گزارش شده و گفته شده است که پلیس تعدادی از تظاهرات کنندگان را بازداشت کرد. روز گذشته نیز دانشجویان دانشگاه هاروارد آمریکا در اعتراض به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و توقف کمک‌های واشنگتن به تل‌آویو و همچنین به نشانه همبستگی با مردم غزه، پرچم فلسطین را یک ساعت در این دانشگاه به اهتزاز درآوردند.

به نوشته العالم، رئیس دانشگاه هاروارد پیشتر دانشجویان را تهدید کرده بود که در صورت تداوم اعتراضات، آنها را به کمیته انضباطی ارجاع خواهد داد. با این حال، دانشجویان معترض بدون توجه به این تهدید، پرچم فلسطین را درست بالای مجسمه «جان هاروارد» به اهتزاز درآورده‌اند. تشکل‌های دانشجویی در نوار غزه با تقدیر از خیزش خودجوش انجمن‌های دانشجویی حامی فلسطین در ده‌ها دانشگاه در سراسر آمریکا، خروش آنان را تاریخ‌ساز توصیف کرد.

روز گذشته همچنین روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی نوشت که آمارهای ما حاکی از آن است که حداقل ۹۰۰ تظاهرکننده در اعتراضات دانشگاه‌های آمریکا در ۱۰ روز گذشته دستگیر شده‌اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۰۳ ، ۱۱:۴۳
پژوهش لرستان : ۵
«ابوطالب شفقت» استاندار لرستان شد

با رای اعتماد هیئت دولت؛

«ابوطالب شفقت»به عنوان استاندار لرستان شد

خرم‌آباد- «ابوطالب شفقت» با تایید هیئت دولت سیزدهم به عنوان استاندار جدید لرستان انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه امروز هیأت دولت به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، «ابوطالب شفقت» معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور به عنوان استاندار لرستان منصوب شد.

براساس این گزارش، «ابوطالب شفقت» هجدهمین استانداری است که سکان استانداری لرستان را در دست می‌گیرد.

استاندار قبلی متاسفانه هیچگونه بهایی به پژوهش استان نداد و امیدواریم که استاندار جدید، توجه ویژه ای به بخش پژوهش و پژوهشگران استان داشته باشند.

سوابق دکتر ابوطالب شفقت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ ارديبهشت ۰۳ ، ۱۳:۱۰
پژوهش لرستان : ۶

تازه‌ترین خبر درباره حمله احتمالی ایران به اسرائیل/ 100 موشک کروز آماده شلیک؟

به گزارش مشرق، سرلشکر حسین سلامی درباره عملیات «وعده صادق»  که در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت، اظهار کرد: ما عملیات محدودی انجام دادیم و این عملیات در حد اندازه شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود و می‌توانست گسترده باشد؛ این عملیات را محدود کردیم به آن بخش از توانایی‌هایی که رژیم صهیونیستی برای حمله به سفارت ما از آن استفاده کرده بود.

وی افزود: این عملیات فصل جدیدی از تقابل را به روی ما گشود. سامانه‌های پدافند هوایی و موشکی دشمن که ضدموشک بالستیک و کروز یا ضدهواپیماهای بدون سرنشین یا با سرنشین است، در این سرزمین کم‌مساحت رژیم صهیونیستی به وفور روی زمین کاشته شده‌اند؛ از سامانه‌های گنبدآهنین تا فلاخن داود و حتی کمک‌هایی که آمریکا در روزهای اخیر در بخش پدافند هوایی در حمایت از رژیم صهیونیستی به عمل آورد، آنان یک دفاع عمیق و چندلایه با حمایت آمریکا ایجاد کردند که از فضای هوایی عراق گرفته تا اردن و بخش‌هایی از سوریه و نیز فضای هوایی سرزمین‌های اشغالی را در برمی‌گیرد.

ایران در جواب حمله موشکی اسرائیل به سفارت اران در سوریه حمله موشکی خود را به کشور اسرائیل و تل آویو انجام داد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ ارديبهشت ۰۳ ، ۱۳:۳۳
پژوهش لرستان : ۲