پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان
بسم الله الرحمن الرحیم
این سایت جهت اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری استان لرستان ایجاد گردیده است.
نظرات پیشنهادی خود را در انتهای مطالب برای ما بفرستید.
و ما توفیقی الا بالله العلی العظیم
مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان لرستان
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۵ مطلب در تیر ۱۴۰۳ ثبت شده است

دوشنبه, ۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸ ق.ظ

السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین /نوحه لری

https://cdn.isna.ir/d/2018/09/10/3/57742818.jpg

ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)  بر همه شیعیان آن حضرت تسلیت باد

دریافت فایل

نوحه های بیشتر

موضوعات: استان لرستان مناسبت ها ، مذهبی و اهل بیت (ع)
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۰۳ ، ۱۱:۴۸
پژوهش لرستان : ۶۳۴

نحوه تنظیم چکیده

شماره نامه: 169952
تاریخ نامه: 1403/04/09

بسمه تعالی

مدیران کل محترم دستگاههای اجرایی استان لرستان
باسلام و احترام
به منظور گردآوری و انتشار چکیده طرحهای پژوهشی استان لرستان در پنج سال گذشته از سال 1398 تا 1402 به پیوست فرم خام اطلاعات و مشخصات طرح به حضور ارسال می گردد. مستدعی است چکیده و مشخصات طرح های پژوهشی انجام گرفته در آن دستگاه را در قالب فرم پیوست و به صورت فایل word حداکثر تا تاریخ  1403/04/31 به این سازمان ارسال فرمایید.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان لرستان

تمدید تا 10 مرداد 1403

ایمیل ما: splr@chmail.com

فرم چکیده طرحهای پژوهشی - خام ۱۴۰۳

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۰۳ ، ۱۱:۱۲
پژوهش لرستان : ۱۵

پیام رهبر انقلاب به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

حضرت آیت‌‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ضمن تبریک به ملت ایران و رئیس جمهور منتخب و همه فعالان این صحنه حساس، همگان را به همراهی و نیک‌اندیشی برای پیشرفت و عزت روزافزون کشور توصیه و تاکید کردند: شایسته است رفتارهای رقابتی انتخابات به هنجارهای رفاقتی تبدیل شود و همه برای آبادانی مادی و معنوی کشور تلاش کنند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین جناب آقای دکتر پزشکیان رئیس جمهور منتخب را به توکل به خداوند رحمان و چشم دوختن به افق‌های بلند و ادامه راه شهید رئیسی در بهره‌گیری از ظرفیت‌های فراوان کشور بویژه جوانان انقلابی و مومن توصیه کردند.
متن پیام رهبر انقلاب به شرح زیر است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
والحمد لله ربّ العالمین والصلاة والسلام علی سیدنا محمدٍ و آله الطاهرین
سیما بقیّة الله روحی فداه
خدای عزیز و رحیم را سپاس که با اراده و توفیق او ملت بزرگ ایران توانست پس از مصیبت سنگین فقدان رئیس جمهور شهید، در مدت کوتاه قانونی، صحنه‌ی انتخابات ریاست جمهوری را سامان دهد و در دو جمعه‌ی پیاپی، انتخاباتی آزاد و شفاف برگزار کند و از میان چند نامزد، با اکثریت آراء رئیس جمهور کشور را برگزیند.
موضوعات: اطلاعات عمومی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۰۳ ، ۱۱:۰۷
پژوهش لرستان : ۲۰

https://www.leader.ir/media/album/news/23/93/82393_858.jpg

انتخاباتی که پیش روی ما است، کار بزرگی است؛ این انتخابات یک پدیدهی پُردستاورد است؛ این انتخابات که در پیش روی ما است اگر ان‌شاءالله با خوبی و شُکوه و عظمت برگزار بشود، یک دستاورد بزرگ برای ملّت ایران است. [اینکه] بعد از این حادثه‌ی تلخ، مردم جمع بشوند با آراء بالا مسئول بعدی را انتخاب بکنند، انعکاس این در دنیا انعکاس فوقالعادهای است؛ لذا این انتخابات بسیار مهم است. این حماسه‌ی انتخابات، مکمّل حماسه‌ی بدرقه‌ی شهیدان است؛ این کار مکمّل کاری است که قبلاً در بدرقه‌ی شهیدان کردید. ملّت ایران برای اینکه بتواند در معادلات پیچیده‌ی بینالمللی، منافع خودش را حفظ کند و عمق راهبردی خودش را تثبیت کند و ظرفیّتها و استعدادهای طبیعی و انسانی خودش را به مرحله‌ی بُروز و ظهور برساند و کام مردم را شیرین کند و همچنین بتواند حفرهها و رخنههای اقتصادی و فرهنگی را پُر کند، احتیاج دارد به یک رئیسجمهور فعّال، پُرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب.

توصیه‌ی آخر بنده را هم گوش کنید: در این حرکت عظیمی که انجام میگیرد، در رقابتهای پیش روی انتخاباتی بین نامزدها، اخلاق حاکم باشد؛ بدگویی کردن، تهمت زدن، لجنپراکنی کردن، کمکی به پیشرفت کارها نمیکند، به آبروی ملّی هم لطمه میزند. صحنه‌ی انتخابات صحنه‌ی عزّت و حماسه است، صحنه‌ی رقابت برای خدمت است، صحنه‌ی کشوواکش(۸) برای به دست آوردن قدرت نیست. برادرانی که وارد میدان مبارزه‌ی انتخاباتی و رقابت انتخاباتی میشوند، این را به عنوان یک وظیفه بدانند؛ آنها به وظیفهشان عمل کنند، خدای متعال هم دلهای مردم را انشاءالله هدایت خواهد کرد به بهترین گزینه و انشاءالله یک رئیسجمهور شایسته‌ای برای ملّت ایران تعیین خواهد شد.

پایگاه مقام معظم رهبری

موضوعات: فرهنگی اجتماعی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ تیر ۰۳ ، ۱۰:۵۶
پژوهش لرستان : ۱۷
چرا ۲ تبصره درباره پژوهش و فناوری از بودجه ۱۴۰۳ حذف شد

دبیرکل شورای عالی عتف پاسخ داد؛

چرا ۲ تبصره درباره پژوهش و فناوری از بودجه ۱۴۰۳ حذف شد

دبیرکل شورای عالی عتف دلایل حذف تبصره‌های اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی و ۶۰ درصد از هزینه امور پژوهشی شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات انتفاعی دولتی به پژوهش و فناوری را توضیح داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، دو بند در مورد پژوهش وجود داشت که در لایحه بودجه سال جاری (۱۴۰۳) این تبصره‌ها حذف شده‌اند.

بند «ج» تبصره ۹ لایحه بودجه، کلیه دستگاه‌های اجرایی را مکلف می‌کرد تا یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای تخصیص‌یافته را بر اساس اولویت‌ها و سیاست‌های پژوهشی مصوب و نیازهای استان به امور پژوهشی و توسعه فناوری اختصاص دهند. شرط استفاده از اعتبارات این بند نیز درج اولویت‌ها، نیازها و مسائل تحقیقاتی توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه نظام ایده‌ها و نیازها (نان) در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) بود.

قانون تخصیص یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای اولین‌بار در سال ۱۳۹۳ در ماده ۵۶ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) به تصویب مجلس رسید و پس از آن در لایحه‌های بودجه سالانه نیز درج می‌شد و در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برای اولین‌بار درج اولویت‌ها ونیازهای دستگاه‌های اجرایی از طریق سامانه نان به عنوان شرط استفاده از اعتبارات این بند در نظر گرفته شد.

موضوعات: خبرهای پژوهشی اعتبارات پژوهش و فناوری
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ تیر ۰۳ ، ۰۹:۵۴
پژوهش لرستان : ۳۲