پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان
بسم الله الرحمن الرحیم
این سایت جهت اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری استان لرستان ایجاد گردیده است.
نظرات پیشنهادی خود را در انتهای مطالب برای ما بفرستید.
و ما توفیقی الا بالله العلی العظیم
مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان لرستان
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
ضرورت افزایش اثربخشی پژوهش‌های علمی در حل مشکلات کشور
معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پنجاه و پنجمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و روسای پژوهشگاه های سراسر کشور بر ضرورت افزایش اثربخشی پژوهش‌های علمی در راستای حل مشکلات کشور تأکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر پیمان صالحی در این اجلاس که امروز (یکشنبه یکم اسفند ۱۴۰۰) به صورت حضوری و مجازی در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری همواره پشتیبان حوزه علم و فناوری بوده‌اند و ما مسئولیت داریم در حوزه‌های اولویت‌دار طوری دانشمند تربیت کنیم که در آینده دچار خسران نشویم.

وی برنامه‌های کلان معاونت پژوهشی وزارت علوم را مرجعیت علمی، افزایش اثربخشی پژوهش‌های علمی، دیپلماسی علم و فناوری، نگاشت ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور و استفاده بهینه از آنها، اثربخشی و ماموریت‌گرایی در پژوهش‌های علوم انسانی و اجتماعی و ترویج و فرهنگ‌سازی معرفی کرد.

وی در خصوص مرجعیت علمی خاطرنشان کرد: آینده‌پژوهی در حوزه‌های نوین علم و فناوری، شناسایی، حفظ و حمایت از دانشمندان کشور و حفظ و ارتقای رتبه در تولیدات علمی بسیار حائز اهمیت است. سیاست ما نمایه‌سازی مجلات علمی است تا بتوانیم که سهم خود را در تولیدات علمی افزایش داده؛ همچنین رتبه علمی کشور را حفظ کرده و به اثربخشی در سطح بین‌المللی دست یابیم.

معاون پژوهشی وزارت علوم به افزایش اثربخشی پژوهش‌های علمی اشاره کرد و گفت: در این راستا باید به سمت حل مسائل و معضلات کشور حرکت کنیم. در این زمینه مأموریت‌گرایی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها، ارتقای کمی و کیفی طرح‌های ارتباط با صنعت، توسعه دوره‌های پسادکتری، افزایش نقش دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در حل مسائل ملی و اجتماعی، توسعه همکاری‌ها با بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش ماموریت‌گرایی انجمن‌های علمی بسیار مؤثر است.

وی افزود: قطب‌ها و هسته‌های علمی بسیاری در کشور فعال هستند و قصد داریم آنها را تبدیل به قطب‌ها و هسته‌هایی کنیم که در حوزه‌های تخصصی خود حل مسئله کنند.

دکتر صالحی با اشاره به دیپلماسی علم و فناوری بیان کرد: حضور فعال و تصدی کرسی‌های علمی و اجرایی در نهادهای بین‌المللی، حمایت از پروژه‌های بین‌المللی مشترک، ارتباط سیستماتیک با سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی در حوزه علم و فناوری و ایجاد ارتباط مستمر با دانشگاه‌ها و مراکز بین‌المللی به ویژه در منطقه غرب آسیا مدنظر است.

وی به نگاشت ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور و استفاده بهینه از آن تأکید کرد و افزود: در این مسیر شبکه‌سازی درون و برون سازمانی، راه اندازی شبکه آزمایشگاهی ملی کشور، ارتقای یکپارچه‌سازی و استقرار سیستم مدیریت و پایش آمار و اطلاعات و ایجاد شبکه علمی کشور حائز اهمیت است.

معاون پژوهشی وزارت علوم در ادامه سخنان خود در خصوص افزایش اثربخشی و ماموریت‌گرایی در پژوهش‌های علوم انسانی و اجتماعی، بر حمایت از پژوهش‌های بین‌المللی تیمی در علوم انسانی و اجتماعی، شبکه‌سازی نهادهای پژوهشی در علوم انسانی و اجتماعی و آینده پژوهی در حوزه‌های علوم انسانی و اجتماعی تأکید کرد.

وی ترویج و فرهنگ‌سازی را برنامه کلان معاونت پژوهشی وزارت علوم اعلام کرد و افزود: در این راستا ارتباط مستمر و انعکاس فعالیت‌ها در صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی و برگزاری منسجم هفته پژوهش و فناوری سال آینده با حضور حداکثری بازیگران و ذی‌نفعان را مدنظر داریم.

اخبار داغ  پژوهشی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی