پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان
بسم الله الرحمن الرحیم
این سایت جهت اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری استان لرستان ایجاد گردیده است.
نظرات پیشنهادی خود را در انتهای مطالب برای ما بفرستید.
و ما توفیقی الا بالله العلی العظیم
مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان لرستان
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
تصاویر نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری لرستان 1402

ابهامات مراسم هفته پژوهش در دانشگاه لرستان؛

تجلیل از پژوهشگران منهای فناوران/ متولیان از خودشان تقدیر کردند!

خرم‌آباد - مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر در محل دانشگاه لرستان امسال ابهاماتی داشت از جمله اینکه در لیست اعلامی اثری از «فناوران» نبود؛ اما درعین‌حال متولیان از خودشان تقدیر کردند!

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: در حالی سایت دانشگاه لرستان «اسامی پژوهشگران و فناوران برتر سال ۱۴۰۲ استان لرستان» را روی خروجی خود برده است که به‌رغم اعلام در تیتر و لید و متن خبر در فایل الصاقی به مطلب اثری از نام فناوران برتر لرستان دیده نمی‌شود!

هرچند نمی‌توان منکر تأثیر و اهمیت فعالیت‌های پژوهشی در حوزه‌های مختلف شد؛ اما به‌واقع تبدیل علم به فناوری که گامی جلوتر از پژوهش محسوب می‌شود به‌خودی‌خود حائز اهمیت مضاعف است.

اینکه در لیست اعلامی از سوی متولیان اثری از فناوران برتر نیست ابهام و سوالات زیادی را ایجاد کرده است. اولین سوال این است که آیا لرستان فناور برتر برای تجلیل نداشته است یا کوتاهی در تقدیر از فناوران صورت‌گرفته است؟ آیا مجموعه‌های مختلف فعال در حوزه فناوری اعم از پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان، مراکز رشد در سراسر استان، شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های مرتبط مانند علمی و کاربردی و فنی و حرفه‌ای در این زمینه دستاورد یا فناوری برای تجلیل نداشته‌اند؟

نکته قابل‌تأمل دیگر در لیست اعلامی از سوی دانشگاه تجلیل از متولیان برگزاری این مراسم با عنوان «دبیر برتر» جشنواره پژوهش و فناوری است! یعنی در فهرستی که بنا بر اعلام سخنگوی دانشگاه بنا بود نام فناوران را بیابیم به مسئولان و متولیان برگزاری خود مراسم برمی‌خوریم!

تجلیل از پژوهشگران منهای فناوران/ متولیان از خودشان تقدیر کردند!

در این لیست که با عنوان «اسامی پژوهشگران و فناوران برتر سال ۱۴۰۲ استان لرستان» منتشر شده عناوینی تجلیلی مانند «خیر برتر»، «فعال برتر حوزه جمعیت و خانواده» و «کارآفرین برتر» هم به چشم می‌خورد؛ اما اثری از فناوران برتر نیست!

پیگیری خبرنگار مهر نشان می‌دهد برخی فناوران حاضر در سالن برگزاری مراسم که به امید تجلیل آمده بودند دست‌خالی محل را ترک کرده‌اند که موجب واکنش برخی متولیان در مجموعه‌های مرتبط با حوزه فناوری هم شده است. 

ادامه در خبرگزاری مهر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی