پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان
بسم الله الرحمن الرحیم
این سایت جهت اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری استان لرستان ایجاد گردیده است.
نظرات پیشنهادی خود را در انتهای مطالب برای ما بفرستید.
و ما توفیقی الا بالله العلی العظیم
مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان لرستان
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

دکتر علی دلاور

آیین تکریم و بزرگداشت دکتر دلاور، استاد ممتاز و چهره فاخر ملی

دکتر علی دلاور: نخبگی در خدمت به مردم است

 دکتر علی دلاور، استاد ممتاز روش تحقیق و آمار در علوم تربیتی و روانشناسی، در جمع دانشگاهیان دانشگاه لرستان گفت:«نخبگی در خدمت به مردم است».

صبح روز چهارشنبه، 6 آذرماه، آیین تکریم و بزرگداشت دکتر علی دلاور، از چهره های فرهیخته علمی کشور و استاد ممتاز در حوزه روش تحقیق و آمار در علوم تربیتی و روانشناسی توسط بنیاد نخبگان استان لرستان و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در محل سالن اجتماعات شهید علیرضا فرجی دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار شد.

دکتر دلاور متولد سال 1320 شهرستان خرم آباد است.

وی دارای 28 کتاب تألیفی از نوع مرجع علمی در حوزه روش تحقیق و آمار در علوم تربیتی و روانشناسی است.

 همچنین تعداد مقالات علمی، پژوهشی بین المللی وی 40 مورد است و در بیش از 1500 رساله دانشجویی به عنوان استاد راهنما فعالیت داشته است.

ایشان مدرک دکترای خود را در رشته روش تحقیق و آمار از دانشگاه فلوریدا آمریکا اخذ کرده است.

پیش از این و به گفته دکتر داریوش یاراحمدی، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان، به پاس تقدیر از زحمات فراوان دکتر علی دلاور در عرصه علمی کشور، یک کلاس در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان به نام دکتر دلاور، نامگذاری شده بود.

دکتر دلاور رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی بوده است و موفق شده است جایزه ویژه علامه طباطبایی را به خود اختصاص بدهد.

همچنین علاوه بر کتابهای تألیفی، او دارای 15 عنوان کتاب از نوع ترجمه است و در مجلات علمی، پژوهشی نمایه دار معتبر نیز دارای 485 مقاله است.

سخنان دکتر دلاور

دکتر علی دلاور وقتی پشت تریبون جهت سخنرانی قرار گرفت با تشویقهای ممتد حاضران در سالن و در نهایت تواضع گفت:«نخبه واقعی کسی است که به مردم خدمت کند و زندگی نخبگی یعنی دگردوستی و دوست داشتن و کمک کردن به دیگران».

استاد ممتاز دانشگاه علامه طباطبایی، افزود:«درست است که براساس آیین نامه ها نخبه بودن شاخصهایی علمی دارد ولی به نظر بنده نخبه واقعی کسی است که به مردم خدمت کند و نباید فراموش کرد اگر بنده به این جایگاه رسیده ام مدیون کسانی هستم که در جامعه و در طول مسیر زندگی به بنده کمک کرده اند؛ مثلاً فرض کنید اگر در جامعه امنیت نباشد آیا ما میتوانیم به این جایگاهها برسیم؟».

 دکتر دلاور، تصریح کرد:«در روانشناسی اخلاق، موضوع دگردوستی و موضوع عدالت بسیار مهم هستند؛ عدالت یعنی اینکه من دارای حقوقی هستم که اجازه نمیدهم دیگران به این حقوق تعرض کنند و دیگران هم دارای حق و حقوقی هستند که من حق ندارم به حقوق آنها تعرض و تجاوز کنم؛ این اصل زندگی مسالمت آمیز اجتماعی است که بسیار مهم است».

این چهره فاخر ملی و استاد ممتاز، در میان تشویق حاضران در همایش، بیان کرد:«جامعه از من حمایت کرده است تا به این جایگاه برسم و من به تنهایی، نمی توانستم به این موقعیت برسم؛ انسان در هر موقعیتی که قرار دارد باید دگردوست باشد و به خلق، خدمت کند».

گفتنی است از طرف بنیاد نخبگان استان لرستان، گروه روانشناسی دانشگاه لرستان و مسئولان دانشگاه لرستان، هدایایی به رسم یادبود به دکتر دلاور، اعطاء شد.

منبع:  دانشگاه لرستان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی