پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان
بسم الله الرحمن الرحیم
این سایت جهت اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری استان لرستان ایجاد گردیده است.
نظرات پیشنهادی خود را در انتهای مطالب برای ما بفرستید.
و ما توفیقی الا بالله العلی العظیم
مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان لرستان
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

خبرگزاری مهر - امروز جمعه استان لرستان در یازدهمین سفر رئیس‌جمهوری میزبان آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همچنین برخی اعضای کابینه بود. بررسی مشکلات مردم، دیدار با اقشار مختلف جامعه و شرکت در جلسات مختلف از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس‌جمهور کشورمان در جریان سفر به استان بود.

وزرای جهاد کشاورزی، نیرو، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کار، تعاون و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و معاونین رئیس جمهور، حجت الاسلام رئیسی را در این سفر همراهی کردند.

روز گذشته نیز وزیر راه و شهرسازی و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده وارد لرستان شدند. دیدار با اقشار مختلف مردم، حضور در جلسه شورای اداری، بازدیدها و… از برنامه‌های رئیس جمهور در یازدهمین سفر استانی خود در مقصد لرستان بود.

همچنین وزرا نیز در شهرستان‌های لرستان حضور پیدا کردند تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این مناطق قرار بگیرند. هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهوری به لرستان، نمایندگان تام‌الاختیار وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای دریافت مطالبات مردمی در ادارات لرستان استقرار یافتند. ستاد بر خط ۱۱۱ به‌منظور پاسخگویی به نامه‌های مردمی سفر رئیس‌جمهوری به لرستان هم با ایجاد ۱۰۰ خط تلفن فعالیت کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان بروجرد، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان‌های ازنا و دورود، معاون رئیس‌جمهور در حوزه مناطق محروم به شهرستان الیگودرز، وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان‌های سلسله و دلفان، وزیر ورزش و جوانان به شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به شهرستان پلدختر رفتند.

۲۲:۵۴ «اشتغالزایی» مسئله محوری لرستان / سازوکار اجرای مصوبات تمهید شده

نشست رئیس جمهور با نخبگان و اقشار لرستان

نشست خبری حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان در پایان یازدهمین سفر استانی خود در مقصد لرستان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

حجت الاسلام رئیسی در پاسخ به سوال خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز روز بسیار خوبی برای ما در لرستان بود، از جهت اینکه با مسائل و مشکلاتی که مردم این استان و جوانان دارند از نزدیک آشنا شدیم، اظهار داشت: با اینکه گزارشات متعددی را از لرستان دیده بودند، ۶ تا ۷ گزارش از بخش‌های مختلف گرفته و دیده بودم، اما آمدن به استان و شنیدن سخن مردم و نمایندگان مردم و نشست با مدیران استان برای بنده توفیق ارزشمندی بود.

وی با بیان اینکه از مسائل مهم لرستان، مسئله پروژه‌های نیمه تمام است؛ تصریح کرد: جای جای استان پروژه‌هایی را آغاز کرده‌اند اما به اتمام نرسیده است؛ یکی از کارهایی که گفتیم در تهران دوستان انجام دهند مسئله اولویت سنجی پروژه‌ها است.

رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه در کشور برای ده‌ها سال پروژه نیمه تمام داریم، لذا باید برای اجرای آنها اولویت سنجی شود، افزود: از مسائل محوری که برای ما اولویت‌ها را تعیین می‌کند مسئله اشتغال است، ما باید تصمیماتمان نسبت به پروژه‌ها، با رویکرد نسبت آنها با اشتغال باشد.


به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر امروز جمعه در جمع اقشار مختلف مردم لرستان ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار داشت: ان شاء الله خداوند متعال به همه ما توفیق معرفت نسبت به جایگاه حضرت زینب (س) و توفیق پیروی از ایشان را عنایت کند.

وی با بیان اینکه توفیق است که در جمع فرهیختگان و نمایندگان اقشار مختلف مردم لرستان باشم، تصریح کرد: استفاده کردیم از فرمایشات آقایان، نماینده ولی فقیه در لرستان، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان و نمایندگان اقشار مردم؛ اگر فرصت بود حتماً از محضر دیگر عزیزان هم می‌توانستیم بهره ببریم.

رئیس جمهور کشورمان افزود: برای من این بسیار دلنشین بود که در اجتماعات مردمی حضور پیدا کنم و از نزدیک عرض سلام و ادب داشته باشم خدمت مردم لرستان، شرایط کرونایی این‌طور ایجاب کرد که در مجلس محدودی در خدمت مردم باشیم.

حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: مردم لرستان مردمی متدین، مخلص، ولایتمدار و مقاوم هستند که در هشت سال جنگ حقیقتاً پشتوانه عظیم برای جبهه و رزمندگان اسلام بودند.

سد معشوره حتماً و سریعاً آغاز شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با مشکل آب گفت: سخن از مدیریت آب است، باید آب را مدیریت کرد که هم به صنایع هم به کشاورزی و هم به شرب برسد.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه آقایان اشاره کردند به سدها به ویژه سد «معشوره»، خطاب به استاندار لرستان تصریح کرد: کار این سد را حتماً و سریعاً آغاز کنید؛ چون مطالعات انجام شده و ضرورت آن تشخیص داده شده است.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه ممکن است بودجه را امسال و سال دیگر کامل نتوان داد، اما سد معشوره را در بودجه سنواتی می‌گذاریم؛ افزود: نباید مدیریت آب به گونه‌ای باشد که هم در تر سالی ناراحت باشیم هم خشکسالی، نباید نعمت الهی را به سیل تبدیل کنیم، این نعمت الهی باید در خدمت تولیدات استان قرار بگیرد.

وی یادآور شد: آغاز کار سد «معشوره» را جزو مصوبات سفر گذاشته‌ایم.

در حوزه صنعت سنگ لرستان باید مطالعات جدی در پژوهشکده‌ها شود

...


۲۲:۰۳ اگر همه وارد میدان نشوند کاری انجام نمی‌شود / اولویت‌سنجی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در شورای اداری لرستان بابیان اینکه باید مطابق با ظرفیت‌ها باید کار را دنبال و مشکلات را پیگیری کرد که حل شود، بیان کرد: ما با توکل به خداوند متعال و اعتمادبه‌نفس و داشته‌های این کشور مسیر را پیش خواهیم رفت.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه یکی از داشته‌های کشور نیروی انسانی متراکم و جوان است، افزود: امکاناتی که در استان لرستان وجود دارد، زیرساخت‌ها و زیربناها از دیگر داشته‌های این استان است. لرستان استان با ظرفیتی است و توانمندی بسیاری دارد که باید درست دنبال و مدیریت کرد.

وی ادامه داد: اینکه هرکسی از دیگری می‌خواهد کار را انجام دهد و با این تفکر که ما می‌نشینیم و نظاره می‌کنیم و شما کار را انجام دهید اتفاقی نمی‌افتد. در جبهه و دوران دفاع مقدس هم این‌گونه کار انجام نشد.

رئیس‌جمهوری کشورمان با بیان اینکه اگر همه بخش‌ها و همه دست‌اندرکاران پای‌کار نیایند کار پیش نمی‌رود، افزود: اگر همه وارد میدان نشوند کاری انجام نمی‌شود، اراده و تصمیم و پیگیری پای‌کار بودن می‌آورد و همه باید پای‌کار بایستیم.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه اتفاقات مهمی که در این کشور افتاده ثمره حضور همه بوده است، یادآور شد: در دوران جنگ تحمیلی به لرستان آمده‌ام و نمونه پای‌کار بودن همه را دیده‌ام. ادامه خبر را اینجا بخوانید.

همه گزارشات سفر در خبرگزاری مهر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی