پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان
بسم الله الرحمن الرحیم
این سایت جهت اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری استان لرستان ایجاد گردیده است.
نظرات پیشنهادی خود را در انتهای مطالب برای ما بفرستید.
و ما توفیقی الا بالله العلی العظیم
مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان لرستان
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

https://lu.ac.ir/media/images/5_en60KBD.2e16d0ba.fill-850x450.jpg

نشست ستاد هفته پژوهش و فناوری استان لرستان، به ریاست دکتر فرهاد زیویار، استاندار لرستان، با حضور رؤسای دانشگاه‌ها و مدیران استانی در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست که روز یکشنبه، 6 آبان‌ماه با حضور رؤسای دانشگاه‌های استان لرستان و جمعی از مدیران استان برگزار شد دکتر فرهاد زیویار، استاندار لرستان، حکم دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان را به عنوان دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان لرستان، به وی ابلاغ کرد.

استاندار لرستان، رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری و دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، دبیر این ستاد است. دکتر مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان نیز دبیر جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری استان لرستان است.

امروز، مهم‌ترین وظیفه، جهاد تبیین است

دکتر فرهاد زیویار، استاندار لرستان، در این نشست گفت: «در هفته پژوهش و فناوری باید به‌صورت ویژه به تبیین و اطلاع‌رسانی دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور برای جامعه به‌ویژه برای نسل جوان، دانش‌آموزان و دانشجویان پرداخته شود».

دکتر زیویار، تشریح کرد: «در کشور در زمینه تبیین دستاوردها به اندازه کافی کار نشده است؛ در این زمینه باید براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، جهاد صورت گیرد که جهاد تبیین است».

وی افزود: «کشور و استان دارای ظرفیت‌های اساسی در حوزه‌های گوناگون پژوهش و فناوری است که این ظرفیت‌ها بایستی از طریق جهاد تبیین، به جامعه شناسانده و معرفی شوند».

رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان لرستان، تصریح کرد: «این نکته اهمیت دارد که به‌ویژه در سطح دانش‌آموزان و دانشجویان، جهاد تبیین با کیفیت هرچه اثرگذارتر، تقویت شود تا نوجوانان و جوانان، با دستاوردهای گوناگون ایران اسلامی، آشنا شوند».

استاندار لرستان، بیان کرد: «اینکه تعدادی از اساتید دانشگاهی استان لرستان در فهرست استادان پُراستناد برتر دنیا قرار می‌گیرند خودش یک ظرفیت و دستاورد مهم در حوزه علمی و پژوهشی است که باید بیش از پیش، تبیین شود».

دکتر فرهاد زیویار، تصریح کرد: «آموزش عالی استان لرستان بایستی کوشش کند ارتباط خود با بخش‌های مختلف صنعت، اقتصاد، کشاورزی و گردشگری استان را گسترش دهد و نقش کاربردی در کاهش نظام مسائل استان داشته باشد».

همدلی فاخر و ارزشمند بین سازمان‌های اجرایی و دانشگاه‌های استان/ پژوهش و فناوری باید در سطوح مختلف جامعه نهادینه شود

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و دبیر ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری در این نشست، گفت: «جای خوشحالی است که با درایت استاندار محترم، یک همدلی فاخر و ارزشمند بین سازمان‌های اجرایی استان و دانشگاه‌های استان در حال رخ‌دادن است».

دکتر نظری، تشریح کرد: «هفته پژوهش و فناوری باید با رویکرد جدید اجرا شود؛ یعنی همگی تلاش کنیم پژوهش، فناوری و نوآوری، فقط منحصر به برگزاری چند برنامه نشود بلکه پژوهش و فناوری در لایه‌ها و سطوح مختلف جامعه گسترش یابد و نهادینه شود».

وی، افزود: «پژوهش و فناوری در داخل سازمان‌های اجرایی، روستاها و شهرها باید نهادینه شود و رویکرد حل‌المسائلی داشته باشد».

دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان لرستان، اظهار داشت: «برنامه‌های مختلف و متنوعی همچون نواختن زنگ پژوهش،برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و برگزاری جشنواره تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری استان، برگزاری نشست‌های مختلف تخصصی و ... در هفته پژوهش و فناوری استان لرستان برگزار خواهد شد».

دکتر علی نظری، تصریح کرد: «برای انتخاب پژوهشگران و فناوران برتر استان، نشست‌های مختلف تخصصی در دانشگاه لرستان و سایر سازمان‌ها و ادارات استان، برگزار شده است».

در این نشست، دکتر مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان و دکتر حسین حاتمی، مدیر امور پژوهشی دانشگاه لرستان، یک گزارش کار درباره اقدامات انجام شده از سوی دانشگاه لرستان برای برگزاری هرچه بهتر و کیفی‌تر برنامه‌های مختلف و متنوع هفته پژوهش و فناوری که در این ماه (آذر) برگزار می‌شود، ارائه کردند.

همچنین سایر مدیران استان و رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان که در نشست حضور داشتند دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را برای برگزاری هرچه کیفی‌تر برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری، بیان کردند.

مطالب مرتبط با هفته پژوهش و فناوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی