پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان
بسم الله الرحمن الرحیم
این سایت جهت اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری استان لرستان ایجاد گردیده است.
نظرات پیشنهادی خود را در انتهای مطالب برای ما بفرستید.
و ما توفیقی الا بالله العلی العظیم
مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان لرستان
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

تجلیل از پژوهشگران برتر لرستان

پژوهشگران و فناوران برتر استان لرستان به میزبانی دانشگاه لرستان تجلیل شدند

  ۱۴۰۲/۰۹/۱۵

جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان لرستان به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این جشنواره که روز چهارشنبه، 15 آذرماه سال جاری در سالن شهید شکوهی دانشگاه لرستان برگزار شد دکتر مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان گزارشی از برنامه‌های اجرا شده در هفته پژوهش و فناوری استان لرستان ارائه کرد.

از جمله وی توضیح داد امسال برای اولین بار در راستای گسترش ارتباط بین دانشگاه با جامعه، تعداد دبیران جشنواره از 3 به 10 افزایش یافت؛ زیرا هدف این است که نقش دانشگاه‌ها در مسیر دانشگاه‌های جامعه‌محور ارتقاء یابد.

از دیگر مباحث مهم دکتر کرم‌پور این نکته بود که صنعت‌گران برتر، بانوان کارآفرین، کشاورزان برتر و برترهای اقشار مختلف مردم نیز در این جشنواره مورد توجه بوده‌اند.

آسیب‌شناسی و حرکت به سوی افق تمدن نوین اسلامی

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان لرستان در سخنانی گفت: «هفته پژوهش و فناوری یک بستر مناسب برای آسیب شناسی کارهایی است که در زمینه پژوهش و فناوری در مدت یک سال گذشته انجام داده‌ایم».

دکتر نظری تشریح کرد: «افقی که باید به سمت آن حرکت کنیم تمدن‌سازی نوین اسلامی است».

وی توضیح داد: «باید نقش خود را در دنیای امروز در زمینه رفع نظام مسائل براساس نقش‌آفرینی پژوهش و فناوری ارتقاء بدهیم».

رئیس دانشگاه لرستان ادامه داد: «زمانی می‌توانیم تمدن‌ساز باشیم که براساس پژوهش‌های کاربردی و فناوری‌های دانش‌بنیان بتوانیم نظام مسائل خود را رفع کنیم».

دکتر علی نظری خاطرنشان کرد:‌ «رفع هرگونه چالش و نظام مسائل مستلزم انجام پژوهش‌های کاربردی و عملیاتی است».

دکتر نظری تصریح کرد:‌«نخبگان سرمایه‌های فاخر کشور هستند و از ظرفیت آ‌ن‌ها برای ارائه راهکارهای علمی رفع نظام مسائل بایستی بهره گرفت».

دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان لرستان خواستار شد ارتباط بین دانشگاه‌ها با دستگاه‌های اجرایی گسترش یابد و این دو به کمک به یکدیگر به رفع نظام مسائل جامعه بپردازند.

رئیس دانشگاه لرستان گفت: «وقتی این همه مقاله علمی داریم معنا ندارد نظام مسائل داشته باشیم و نظام مسائل به دست نخبگان و اندیشمندان قابل حل است به شرط آنکه به همدیگر اعتماد کنیم؛ یعنی ارتباط بین دانشگاه با سازمان‌های اجرایی یک ارتباط پایدار با جهت‌گیری رفع نظام مسائل باشد».

منشاء اقتدار جامعه، علم است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان در این جشنواره در سخنانی گفت: «براساس تعالیم حضرت امام علی (ع) منشاء اقتدار یک جامعه علم است».

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مجید مؤیدی تشریح کرد:‌ «جامعه مستضعف و سلطه‌پذیر جامعه‌ای است که علم ندارد و در زمینه‌های علمی ضعیف است».

دکتر مؤیدی اظهار داشت:‌ «در جهان امروز اگر یک جامعه بخواهد قدرتمند باشد بایستی مجهز به علم، تحقیق و پژوهش شود».

وی ادامه داد:‌ «علم مفید علمی است که اساس آن تقویت دین و انسانیت در جامعه باشد و بتواند مشکلات جامعه را رفع کند و جامعه را قدرتمند نماید».

ضرورت توجه به قدرت هوش مصنوعی و نقش آن در تحولات

دکتر علی کاکانژادی‌فرد، استاد، پژوهشگر برتر و پیشکسوت دانشگاه لرستان در این جشنواره در سخنانی گفت: «خداوند جایگاه ویژه‌ای برای اهل قلم و پژوهش درنظر گرفته است؛ بنابراین پژوهشگران سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند».

دکتر کاکانژادی‌فرد تشریح کرد: «اهمیت پژوهش در همه رشته‌ها بالاست؛ اما در رشته‌های علوم انسانی، تربیتی، اقتصاد و ... اهمیت مضاعف دارد زیرا انجام پژوهش‌ها در این رشته می‌تواند هدف را برای سایر پژوهشگران تعیین کند».

وی اظهار داشت: «نوشتن مقاله در سال‌های آینده به روش امروزی منسوخ خواهد شد؛ زیرا قدرت هوش مصنوعی بسیاری از روش‌ها را تغییر خواهد داد و پژوهشگران ما هم باید از این قافله عقب نمانند و در این حوزه، فعالیت‌های خود را به صورت جدی انجام بدهند».

دکتر کاکانژادی تصریح کرد: «اگر می‌خواهیم در آینده پژوهش‌های ما اثرگذار در جامعه و جهان باشند باید وارد حوزه قدرتمند هوش مصنوعی بشویم».

گفتنی است در این جشنواره پژوهشگران و فناوران برتر استان لرستان تجلیل شدند که اسامی آن‌ها در خبرهای بعدی، اطلاع‌رسانی می‌شود.

گزارش تصویری
۱۴۰۲/۰۹/۱۵ - ۲۲:۱۳

اسامی پژوهشگران و فناوران برتر استان لرستان

مطالب مرتبط با هفته پژوهش و فناوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی