پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان
بسم الله الرحمن الرحیم
این سایت جهت اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری استان لرستان ایجاد گردیده است.
نظرات پیشنهادی خود را در انتهای مطالب برای ما بفرستید.
و ما توفیقی الا بالله العلی العظیم
مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان لرستان
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

چکیده طرح پژوهشی -عکس

عنوان طرح : بررسی تأثیر پرداخت تسهیلات تبصره ای بر فضای کسب و کار در استان لرستان

کارفرما : سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان لرستان

دانشگاه مجری : دانشگاه لرستان

مجری پژوهشگر : دکتر علی شریعت نژاد

ناظر : دکتر مسعود سعادت مهر

سال خاتمه : 1402

چکیده : در کشور ما تعریف درستی از مدیریت هزینه در شرکت­ها وجود ندارد و روشهایی که برای کنترل هزینه بکار می رود معمولا روشهای نادرست و ناکارآمد می باشند. این روشها نمی توانند نقاط بحرانی را که باعث می شود پروژه نتواند طبق بودجه پیش بینی شده پیش روی کند، نشان دهند. مسئله مهمی که در کنترل هزینه فعلی شرکت­ها قابل تامل است ، این است که در ابتدای کار، پس از تهیه ساختار شکست کار، برای آیتم های سطح آخر منابع تعریف می شوند و به صورت تخمینی و ذهنی، برآوردی نسبی از منابع و فرآیند کاری تهیه شده و به فعالیتها تخصیص می ­یابد. سپس با توجه به قیمت حدودی واحد هر منبع، هزینه های پروژه محاسبه می گردد و مبنای کنترل هزینه در طول پروژه قرار گیرد. این نوع تخمین هزینه، با درصد خطای بالایی همراه است چرا که هیچ یک از مؤلفه های مؤثر در قیمت در آن لحاظ نشده است. اجرای طرح های زیر بنایی در هر منطقه باعث بهبود وضعیت اقتصادی و مبادلات تجاری درآن منطقه خواهد شد. پروژه­ های عمرانی که قسمتی از پروژه های زیر بنایی کشور می باشد، معمولا نیاز به بودجه های سنگین  و مدت زمان طولانی دارد. لذا تاخیر در این گونه پروژه ها باعث صدمات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور می شود. بنابراین برنامه­ ریزی و مدیریت مناسب و کارامد در پروژه های عمرانی بسیار ضروری است. تا بتوان آنها را در زمان براورده شده، هزینه پیش بینی شده و کیفیت مناسب به بهره برداری رساند.

در این تحقیق راهکارهای فنی و اقتصادی جهت تخصیص بهینه اعتبارات سالیانه پروژه های عمرانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و عوامل موثر بر ایجاد تاخیر در این قبیل پروژه ها مورد ارزیابی قرار گرفته است. برای این منظور پرسشنامه هایی میان پنج گروه کارفرما، مشاور، پیمانکار، قوانین و مقررات و عوامل متفرقه تقسیم بندی شده اند که در میان گروه های ذکر شده و با توجه به تحلیل های انجام شده، گروه پیمانکاران، به عنوان مهم‌ترین علل مربوط به  تاخیر را به خود اختصاص داده اند. البته به ترتیب سهم گروه های مشاور وکارفرما به عنوان علل اصلی تاخیر بعد از پیمانکاران را نباید نادیده گرفت. باید به این نکته نیز توجه نمود که هر چند بر اساس نتیجه حاصل شده از قانون پارتو، عدم انتخاب پیمانکاران واجد صلاحیت لازم، مهم ترین و اولین علت تاخیر پروژه های عمرانی تعیین شده است ولی عواملی چون، تغییر در سطوح مدیریت کارفرما، عدم تصمیم گیری در مقاطع حساس و ضروری، عدم کنترل به موقع برنامه زمانبندی می تواند از عوامل تاثیر گذار بر تاخیر در پروژه های عمرانی باشند.

کلید واژه ها: کسب و کار، فضای کسب و کار، تسهیلات تبصره ای، رشد و اشتغال، استان لرستان

pdf1دریافت فایل چکیده
عنوان: فرم چکیده طرح پژوهشی فضای کسب و کار 1402


دریافت چکیده مبسوط

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی