پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان
بسم الله الرحمن الرحیم
این سایت جهت اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری استان لرستان ایجاد گردیده است.
نظرات پیشنهادی خود را در انتهای مطالب برای ما بفرستید.
و ما توفیقی الا بالله العلی العظیم
مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان لرستان
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
ابلاغ اولویت‌های حوزه پژوهش و فناوری کشور در بازه زمانی ۱۴۰۷-۱۴۰۳

ابلاغ اولویت‌های حوزه پژوهش و فناوری کشور در بازه زمانی ۱۴۰۷-۱۴۰۳

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به اطلاع پژوهشگران ، استادان و دانشجویان گرامی می رساند :

اولویت‌های حوزه پژوهش و فناوری کشور در بازه زمانی ۱۴۰۷-۱۴۰۳، مصوب شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) برگرفته از منابع مختلف شامل اسناد بالادستی کشور، نظرهای نخبگان و نظرهای دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

علاقمندان می توانند جهت اطلاعات بیشتربه فایل زیر مراجعه نمایند .

دریافت فایل

تهران- ایرنا- اولویت‌های حوزه پژوهش و فناوری کشور در بازه زمانی ۱۴۰۷-۱۴۰۳، مصوب شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) برگرفته از منابع مختلف شامل اسناد بالادستی کشور، نظرهای نخبگان و نظرهای دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا تدوین اولویت‌های پژوهش و فناوری کشور یکی از وظایف مهم شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) است. از نظر وظیفه قانونی می‌توان به «بند ۲-الف ماده ۲ قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری»، «ماده ۵۶ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)» و «بند ب ماده ۶۴ برنامه ششم توسعه» اشاره کرد که اولویت‌های تحقیقات و فناوری راهبردی و پژوهش و فناوری دستگاه‌ها به تصویب شورای عالی عتف می‌رسد.

بر اساس خبر رسیده از دبیرخانه شورای عالی عتف، تاکنون پنج نسخه از سند اولویت‌های پژوهش و فناوری کشور در سال‌های ۱۳۸۸، ۱۳۹۱، ۱۳۹۳ ، ۱۳۹۶ و ۱۴۰۳ منتشر شده است. اولویت‌های پژوهش و فناوری کشور برای بازه زمانی ۱۴۰۷-۱۴۰۳ نیز طی فرآیندی تدوین و در جلسه بیست و نهمین جلسه شورای عالی عتف مطرح شد. در این فرآیند، داده‌های اولیه مورد نیاز، از سه منبع اصلی تأمین شده است.

منبع اول اسناد بالادستی کشور همچون نقشه جامع علمی کشور، قوانین برنامه پنج‌ساله توسعه کشور، سیاست‌های کلی نظام در حوزه علم و فناوری و غیره است. دسته دوم شامل نظرهای دستگاه‌های اجرایی، نهادهای حاکمیتی و سازمان‌ها و مراکز تحقیقاتی مختلف و غیره و دسته سوم نظرهای خبرگان حاضر در کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی عتف است که خود متشکل از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و تعدادی از اعضای حقیقی متخصص هستند.

محورهای پژوهش و فناوری مندرج در این سند، شامل دو دسته (جدول) هستند که در ذیل عناوین کمیسیون تخصصی مرتبط ذکر شده است. جدول اول شامل محورهایی است که ناظر بر حل چالش‌های جاری کشور بوده و درصدد حل آنها تدوین شده است و جدول دوم محورهایی را دربرمی‌گیرد که ناظر بر کلان روندهاست و در راستای پاسخگویی به نیازهای آینده و آینده نگری تدوین شده اند.

شرح کامل این اولویت‌ها را در این پوشه پی‌دی‌اف پیوست ببینید.

موضوعات: خبرهای پژوهشی خبرهای علمی فناوری اولویت های پژوهشی آیین نامه ها و دستورالعمل ها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی