پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان
بسم الله الرحمن الرحیم
این سایت جهت اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری استان لرستان ایجاد گردیده است.
نظرات پیشنهادی خود را در انتهای مطالب برای ما بفرستید.
و ما توفیقی الا بالله العلی العظیم
مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان لرستان
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

دکتر وحید احمدی معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم و رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری گفت: کمک‌های مالی و امتیازاتی که به دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری تعلق می‌گیرد بر اساس میزان حضور و نقش آنان در هفته پژوهش و فناوری است.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر احمدی در گردهمایی معاونان پژوهشی و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری که در محل این وزارتخانه با محوریت برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری برگزار شد گفت: برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری، منسجم‌تر نسبت به سال‌های گذشته با هماهنگی همه اجزای دخیل در حوزه پژوهش و فناوری برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در این فاصله آیین‌نامه‌های مرتبط تنظیم و ابلاغ شده است افزود: هدف این است که مجموعه همه بازیگران با ایفای نقش نظر، دیدگاه‌ها و برنامه‌هایشان را ارائه کنند و از آنها به عنوان همراهان فعال کمک گرفته شود.
رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری درخصوص برنامه‌های استانی این هفته تصریح کرد: برنامه‌‌های استانی با هماهنگی استان‌ها و با همکاری وزارت کشور برگزار می‌شود و تمامی دستگاه‌ها از جمله صدا و سیما، وزارتخانه‌های ذیربط، نیروی انتظامی و استانداران در این مجموعه فعالیت خواهند داشت.
وی با اشاره به بحث نگرش به فناوری و ارائه محصول اظهار داشت: امید است امسال در بحث تجاری سازی و فن بازار شاهد حضور فعال‌تر بازیگران این عرصه باشیم، یعنی هم افرادی که صاحب محصول هستند و هم سرمایه‌گذاران و متقاضیان حضور فعال داشته باشند.
دکتر احمدی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در پایان سال حدود 26 میلیارد تومان در مراسم هفته پژوهش و فناوری قرار داد همکاری منعقد شد.
وی درخصوص ایده‌های برتر گفت: امسال بحث ایده‌های برتری که می‌تواند فناورانه و نوآورانه باشد قرار است از هم اکنون با کمک پارک‌های علم و فناوری دنبال شود.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم درباره بحث ارائه محصولات و کارهای تحقیقاتی که در طول سال انجام شده است افزود: امسال به این امر قدری سخت‌گیرانه پرداخته شده به این معنی که کارهای جدید عرضه شود و تلاش شود نمودی از یک حرکت قوی باشد به شکلی که تمامی مراکز نقش فعالی ایفا کنند.
وی با بیان اینکه  امسال هفته پژوهش و فناوری از 22 لغایت 27 آذر ماه برگزار می‌شود تصریح کرد: در مراکز استان‌ها، با همکاری استانداران و هماهنگی وزارت کشور، فعالیت‌ها و نمایشگاه‌های استانی یک هفته زودتر برگزار می شود.
دکتر احمدی همچنین از برگزاری اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، با حضور معاونان و مدیران پژوهش و فناوری در هفته ملی پژوهش و فناوری خبر داد.
وی درخصوص تجلیل از پژوهشگران برتر خاطرنشان کرد: تغییری که در این خصوص نسبت به سال گذشته ایجاد شده این است که امسال علاوه بر تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر در حوزه مراکز دانشگاهی و پژوهشی، از پژوهشگران برتر دستگاه‌های دولتی و اجرایی نیز تقدیر می‌شود.
دکتر احمدی در بخش دیگری از سخنان خود جشنواره ملی ایده‌های برتر و حمایت از بازار ایده و استارت‌آپ دانشجویی و جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر دانش‌آموزی را از دیگر برنامه‌های هفته ملی پژوهش و فناوری دانست.
وی با تأکید بر حضور فعال پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در بخش فن‌بازار گفت: حدود 84 دانشگاه، مرکز پژوهشی و پارک علم و فناوری تا به امروز برای شرکت در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری ثبت نام کرده‌اند و امیدواریم با حضور بخش خصوصی این حوزه پررنگ‌تر شود تا بتوانیم از حوزه‌های مربوط به صادرات، هم عرضه کننده محصول و هم خریدار و مبادله فناوری داشته باشیم.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در خاتمه با تأکید بر نقش آفرینی در حوزه علم و فناوری اظهار داشت: دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری بایستی نه صرفا‌ در جهت تولید و عرضه علم و فناوری، بلکه باید برای سایر حوزه‌ها نیز نقش‌آفرینی کنند تا با توجه به فضای باز ارتباطات بین‌المللی و دیپلماسی علمی با عرضه و حضور قوی ثابت کنیم که می‌توانیم در این زمینه موفق باشیم.
گفتنی است نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری از 23 لغایت 26 آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد. 21 مهر1394
منبع : پایگاه وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۱۱:۴۵
پژوهش لرستان : ۷۲۸

ستاد ملی هفته پژوهش

pdfdownload   آیین نامه برگزاری هفته پژوهش و فناوری استانها 1394
 دریافت فایل pdf                حجم: 2 مگابایت

--------------------------------

pdfdownload  آیین نامه جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری 1394
 دریافت فایل pdf              حجم: 2.12 مگابایت

------------------------------

word2  پرسشنامه معرفی پژوهشگران برگزیده توسط دانشگاهها و دستگاهها -1394
 
دریافت فایل word           حجم: 53 کیلوبایت

--------------------------

آیین نامه ها-آیکن

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۴ ، ۰۹:۱۴
پژوهش لرستان : ۱۷۸۶