پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان
بسم الله الرحمن الرحیم
این سایت جهت اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری استان لرستان ایجاد گردیده است.
نظرات پیشنهادی خود را در انتهای مطالب برای ما بفرستید.
و ما توفیقی الا بالله العلی العظیم
مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان لرستان
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

شعار و اسامی روزهای هفته پژوهش 95شعار و عناوین روزهای هفته پژوهش و فناوری سال 1395

دبیر ستاد ملی پژوهش و فناوری ، شعار و عناوین هفته ملی پژوهش و فناوری سال 1395 را اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر جلال بختیاری در نشست استانی ستادملی پژوهش و فناوری،  با اعلام اینکه  هفته ملی پژوهش و فناوری سال جاری از 21آذرماه الی 28 آذرماه برگزار می شود گفت: شعار تصویب شده برای برنامه های این هفته در سال 1395 را،" پژوهش  تقاضا محور و تجاری سازی؛ فناوری زیربنای اقتصاد مقاومتی "  است.
وی با اعلام اینکه هفته ملی پژوهش و فناوری سال 1395 از تاریخ 95/9/21 الی 95/9/28  برگزار می شود عناوین روزهای این هفته در سال جاری را تشریح کرد.

روز اول 95/9/21 (یکشنبه): روز پژوهش، فناوری و مدرسه
روز دوم 95/9/22 (دوشنبه): روز ایده برتر، سرمایه ملی
روز سوم 95/9/23(سه شنبه): روز پژوهش، فناوری و صنعت
روز چهارم 95/9/24(چهارشنبه): روز پژوهش، فناوری و دانشگاه کارآفرین
روز پنجم 95/9/25 (پنج شنبه): روز پژوهش، فناوری و حامیان پژوهش
روز ششم 95/9/26(جمعه) : روز پژوهش، فناوری و اقتدار ملی
روز هفتم 95/9/27 (شنبه): روز پژوهش، فناوری و حوزه و دانشگاه
روز هشتم95/9/28(یکشنبه) :روز پژوهش، فناوری، اقدام و عمل
برنامه های هفته پژوهش و فناوری استانها ، در هفته قبل ار آن برگزار می گردد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۵ ، ۱۰:۵۷
پژوهش لرستان : ۲۲۴۱

دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت:

برگزاری هفته پژوهش و فناوری باید مبتنی بر رویکرد دانش‌بنیان باشد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر احمدی در نشست استانی ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری که با حضور رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزشی وزارت کشور و نمایندگان استانداری های سراسر کشور در محل این وزارتخانه برگزار شد با اشاره به بحث مدیریت‌های استانی تصریح کرد: در حال حاضر شاهد هماهنگی مطلوبی بین دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و کشور هستیم و اعتقاد راسخ داریم اگر دانشگاه‌ها صرفا خودشان درگیر مسئله پژوهش شوند، در استان و  منطقه اثرگذاری و فراگیری مطلوبی نخواهند داشت.
وی افزود: در استان‌ها با حضور و هماهنگی مدیران عالی استان‌ها و با همکاری وزارت کشور شاهد فراگیر شدن و توسعه یافتن مسئله پژوهش و فناوری شده‌ایم.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با بیان اینکه انجام پژوهش منحصر به دانشگاه نیست افزود: تحقیقات و پژوهش در استان‌ها باید عملیاتی شود و مدیریت استان باید بر مبنای پژوهش و همکاری با مراکز تحقیقاتی و پژوهشی باشد که خوشبختانه در بسیاری از استان‌ها، شاهد تقویت این نوع فرهنگ و نگرش هستیم.
وی با اشاره به توجه ویژه وزارت کشور به امر پژوهش و فناوری اظهار داشت: استانداری‌ها در هماهنگی، حمایت مالی، مدیریتی و درگیر کردن همه دستگاه‌های اجرایی و اجزای مدیریتی استان، ایفای نقش می‌کنند.
دکتر احمدی بر لزوم فرهنگ‌سازی مقوله پژوهش و فناوری در جامعه دانشگاهی، اداری و اجرایی کشور تأکید کرد و گفت: برای تعمیق فرهنگ پژوهش و فناوری نیاز به برنامه‌ریزی، پیگیری اجرایی و زمینه‌سازی تداوم آن در جامعه هستیم.
وی با اشاره به نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن بازار جمهوری اسلامی ایران، افزود: در تلاشیم تا نیاز دستگاه‌های اجرایی کشور احصاء و ارائه شود و یکی از فعالیت‌های اساسی این است که در کنار دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی در هفته پژوهش و فناوری، غرفه‌ای برای دریافت تقاضا و نیازهای کشور  تشکیل شود.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم بر ضرورت تشویق جامعه جوان کشورمان برای سوق به حوزه‌های پژوهش و فناوری تأکید کرد و افزود: باید تسهیلاتی فراهم شود تا استادان، معلمان، پژوهشگران، دانش‌آموزان، صنعتگران و فناوران به شرکت در برنامه‌های این هفته تشویق شوند و از طریق برگزاری مسابقات، برپایی فضای نشاط و رقابت در میان جوانان انگیزه‌های لازم ایجاد شود.
دکتر احمدی به برگزاری جشنواره عکس و کاریکاتور درخصوص هفته پژوهش و فناوری در سال گذشته اشاره کرد و افزود: تلاش می‌کنیم در سال جاری نیز جشنواره فیلم کوتاه ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری و مستندسازی به این بخش اضافه شود، زیرا نیاز به ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری از طریق هنر احساس می‌شود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۵ ، ۱۰:۲۳
پژوهش لرستان : ۶۴۴