پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان
بسم الله الرحمن الرحیم
این سایت جهت اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری استان لرستان ایجاد گردیده است.
نظرات پیشنهادی خود را در انتهای مطالب برای ما بفرستید.
و ما توفیقی الا بالله العلی العظیم
مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان لرستان
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، در یکصد و بیست و سومین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف آئین نامه تشکیل کارگروه تخصصی پژوهش، فنّاوری و نوآوری ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها به تصویب رسید. دکتر وحید احمدی دبیرکل شورای عالی عتف در این خصوص گفت: در شانزدهمین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری مصوب شد که در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و به منظور ساماندهی امر پژوهش، فنّاوری و نوآوری در استان ها و جهت فراهم سازی و اصلاح و بهبود نظام منطقه ای، کارگروه تخصصی پژوهش، فنّاوری و نوآوری ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان ها تشکیل شود.
وی ادامه داد: در اینجا تبصره ای وجود دارد که این تبصره در یکصدوبیست و سومین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف بررسی شد؛ در این تبصره آمده که آیین نامه اجرایی این کارگروه باید توسط دبیرخانه و کمیسیون دائمی شورای عالی عتف تصویب شود و توسط وزیر علوم به هیات دولت ارسال شود.
دکتر احمدی ادامه داد: در یکصدوبیست و سومین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف ترکیب و وظایف این کارگروه تعیین شد.
دبیرکل شورای عالی عتف گفت:هدف از تشکیل این کارگروه این است که بتوانیم در استان ها بر روی موضوع پژوهش، فنّاوری و نوآوری تمرکز و عنایت ویژه ای داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد:در قبل هم این توجه و تمرکز بر روی پژوهش، فنّاوری و نوآوری بوده ولی در چند سال اخیر متاسفانه با تحول اداری و مسائل اجرایی روزمره ترکیب و باعث شده که مسیر پژوهش و فنّاوری مورد توجه ویژه نباشد از این رو شورای عالی این کارگروه را تصویب کرد و آیین نامه آن امروز تصویب شد.
معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: ساختار و ترکیب این کارگروه به این صورت است که ریاست آن بر عهده استاندار و اعضای آن یکی از روسای دانشگاه ها، روسای پارک های علم وفنّاوری استان، مجموعه مدیران و دستگاه های اجرایی استان ها هستند.
دکتر احمدی ادامه داد: در مجموع حدود 20 نفر در این کارگروه هستند و وظایف آنها تدوین و به روز رسانی سند همایش علم و فنّاوری استان، برنامه ریزی در جهت استقرار و اصلاح نظام نوآوری منطقه ای در استان، تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت و آموزش براساس سند آمایش، تعیین اولویت های تحقیقاتی و فنّاوری برمبنای شناسایی نیازها، توانایی ها و مزیت های استان و ارائه آن به شورای استانی است.
دبیرکل شورای عالی عتف ادامه داد: از دیگر موضوعاتی که در یکصدوبیست و سومین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف مورد بررسی قرار گرفت مناطق ویژه علم و فنّاوری و یا کریدورهای علم و فنّاوری بود.
احمدی ادامه داد: قبلا پنج مصوبه دولت درمورد مناطق ویژه علم و فنّاوری شامل اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، یزد و بوشهر بود. در این جلسه دو استان یزد و خراسان رضوی گزارش خود را در مورد فعالیت هایی که از تاریخ ابلاغ مصوبه هیات دولت تاکنون انجام داده بودند ارائه دادند.
معاون پژوهشی وزارت علوم افزود:درنهایت هرکدام از این استان ها درخواست هایی داشتند که مهمترین آنها سه محور طرح جامع کسب و کار، محدوده جغرافیایی و نقشه ای که در استان بر روی آن توافق شده و سازمان عاملی بود که می خواهد فرایند اجرای کریدور را دنبال کند.
احمدی افزود:براساس کارهایی که آنها انجام داده بودند به ویژه مطالعات طولانی مدتی که انجام شده بود و کارهای مقایسه ای در نهایت کمیسیون دائمی شورای عالی عتف با طرح جامع آنها موافقت کرد و با محدوده جغرافیایی آنها که در منطقه به توافق رسیده درصورتی که اختلاف نظری در منطقه نباشد توافق شد.
وی ادامه داد: در مورد سازمان عاملی که می خواهد فرایند اجرای کریدورها را دنبال کند نیز با کلیات آن موافقت شد و قرار شد در شورای عالی عتف مورد بررسی قرار گیرد.
 

منبع: وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی