پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان
بسم الله الرحمن الرحیم
این سایت جهت اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری استان لرستان ایجاد گردیده است.
نظرات پیشنهادی خود را در انتهای مطالب برای ما بفرستید.
و ما توفیقی الا بالله العلی العظیم
مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان لرستان
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

http://ayinroshan.ir/portal/wp-content/uploads/2014/12/555555555555555555555555555555555555.gif

رئیس دانشگاه لرستان و جانشین رئیس ستاد هفته‌ی پژوهش و فناوری استان لرستان، دکتر خسرو عزیزی، از افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان توسط استاندار لرستان و تجلیل از 64 پژوهشگر برتر استان در هفته‌ی پژوهش و فناوری، خبر داد.

وی که ظهر روز شنبه 4 آذرماه به‌دعوت خبرگزاری ایسنا (جهاد دانشگاهی به‌عنوان مسئول کمیته اطلاع‌رسانی هفته‌ی پژوهش و فناوری)، در جمع خبرگزاری‌ها در محل خبرگزاری ایسنا منطقه‌ی لرستان حضور یافت، تشریح کرد:«فلسفه‌ی نام‌گذاری یک هفته به‌نام هفته‌ی پژوهش و فناوری، تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر و از طرف دیگر، تقویت فرهنگ کار پژوهشی در جامعه است تا ایده به فناوری و فناوری، تبدیل به تجاری‌سازی و ثروت شود که نتیجه‌اش، کاستن اساسی از چالش بیکاری در استان لرستان است».

وی توضیح داد:«نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان در دانشگاه لرستان، به تعداد 55 غرفه شامل 18 غرفه در بخش فن‌بازار، 9 غرفه در بخش اشتغال و کارآفرینی و 28 غرفه در بخش دستاوردهای پژوهشی، در محل سالن بزرگ ورزشی امام علی (ع) دانشگاه لرستان برپاست».

او بیان داشت:«ستاد پژوهش و فناوری استان وظیفه‌ی هر اداره و دستگاه را برای برنامه‌های هفته‌ی پژوهش و فناوری لرستان، مشخص کرده است».

رئیس دانشگاه لرستان تشریح کرد:«پژوهش باید از سطح مدرسه و آموزش و پرورش شروع شود و تا سطوح عالی دانشگاهی ادامه داشته باشد تا مهارت‌آفرینی و کارآفرینی تقویت شود و این، تعریف دانشگاه نسل سوم است تا فارغ‌التحصیل بتواند خودش، کارآفرین باشد».

دکتر عزیزی اظهار داشت:« در بخش ایده ها و اختراعات 12 ایده‌ی نو و برتر به دبیرخانه رسیده که یک ایده‌ی دانشجویی به‌عنوان ایده‌ی برتر شناخته شد و50 مخترع، اختراعات خود را ارائه کردند که از بین آنها، یک مخترع برتر، انتخاب و تجلیل می‌شود».

وی خبر داد که جشنواره‌ی انتخاب پژوهشگران برتر استان نیز چهارشنبه برگزار می‌شود.

جانشین رئیس ستاد هفته‌ی پژوهش و فناوری استان ادامه داد:« 500 فناور در قالب 150 شرکت فناور به ستاد هفته پژوهش و فناوری لرستان معرفی شدند که از این تعداد 2 فناور برتر و یک کارآفرین برتر، بر مبنای شاخص دانش‌بنیان، تجلیل خواهند شد».

دکتر عزیزی خبر داد که جشنواره‌ی دانش‌آموزی پژوهش را نیز، اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان برگزار خواهد کرد.

رئیس دانشگاه لرستان گفت:«برنامه‌ریزی شده است دانش‌آموزان از نمایشگاه پژوهش که در سالن ورزشی امام علی (ع) دانشگاه لرستان برپاست، هر روز، صبح و عصر از نمایشگاه بازدید کنند و باید کوشش کنیم دانش‌آموز فقط به محفوظات نپردازد بلکه باید به سوی کارآفرینی و پژوهش‌محوری کاربردی برود و در سطح دانشگاه‌ها نیز چنین باشد».

وی اظهار داشت:«چالش اصلی در استان، تجاری‌سازی ایده‌هاست؛ زیرا گاهی اوقات توان رقابت‌پذیری محصولات داخلی پایین است و ما باید تلاش کنیم توان رقابت‌پذیری را ارتقاء دهیم و از تولیدات داخلی استان، حمایت کنیم».

او توضیح داد:«در راستای تقویت کارآفرینی و تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت، دفتر ارتباط دانشگاه و جامعه به سطح مدیریت ارتقاء یافت و تفاهم‌نامه‌های پژوهشی و آموزشی بین دانشگاه لرستان با برخی صنایع استان از جمله پتروشیمی و کشت و صنعت منعقد شده است که یک گام مهم در راستای تقویت پژوهش‌های کاربردی و مهارت‌آموزی است». 

گفتنی است این هفته، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان لرستان، در سالن بزرگ ورزشی امام علی (ع) دانشگاه لرستان، واقع در کمالوند خرم‌آباد، برپاست.

در استان لرستان، هفته‌ی پژوهش و فناوری، از چهارم تا نهم آذرماه است.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی