پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان
بسم الله الرحمن الرحیم
این سایت جهت اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری استان لرستان ایجاد گردیده است.
نظرات پیشنهادی خود را در انتهای مطالب برای ما بفرستید.
و ما توفیقی الا بالله العلی العظیم
مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان لرستان
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
يكشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۷، ۰۱:۲۷ ب.ظ

برنامه ها و اقدامات پژوهش و فناوری

https://randd.niopdc.ir/Content/media/image/2017/01/52435_orig.jpg

برنامه ها و اقدامات معاونت پژوهش و فناوری
 
امروزه پژوهش و فناوری نقش عمده ای در ایجاد استقلال و توسعه پایدار داشته و جوامع گوناگون در برنامه ریزی های سازمانی، مأموریت ها، چشم اندازها، اهداف، راهبردها، سیاست های اجرایی و راهکارها را اولویت های خود قرار می دهند. قطعاً هدف از چنین رویکردی، پدیدآوردن زمینه ها و امکاناتی است که به کمک آنها بتوان ضمن گسترش مرزهای دانش، به فناوری های نوین و پیشرفته برای پاسخ گویی به نیازها و تحولات جدید در اقتصاد دانش بنیان با رویکرد اقتصاد مقاومتی و در راستای سیاست های ابلاغی علم و فناوری توسط مقام معظم رهبری دست یافت.
علیرغم ضرورت انجام پژوهش در کشور و نقش زیربنایی آن در توسعه علمی کشور، چالش های بسیاری در مقابل آن قرار دارد که اجازه نمی دهد از تمامی توان و ظرفیت های تحقیقاتی موجود استفاده شود.
اصولاً مشکلات و چالش‌هایی که پژوهش در ایران با آن مواجه است، مشابه تمام کشورهای در حال توسعه می‌باشد. از این رو شناخت ضعف ها و کاستی های این عرصه می تواند به بیشتر شدن عمق و دقت بینش برنامه ریزان کمک کند.
همچنین، سیاست گذاری و تدوین برنامه های راهبردی جهت ایجاد زیرساخت فناوری و نوآوری و برنامه ریزی اجرایی جهت به کارگیری و توسعه فناوری های جدید در قالب پروژه های پژوهشی متناسب با نیازهای عملیاتی کشور و کسب جایگاه شایسته علم و فناوری  ضروری به نظر می رسد.
با توجه به این مقدمه، برنامه ها و اقدامات پژوهش و فناوری در راستای اقتصاد دانش بنیان با رویکرد اقتصاد مقاومتی و در راستای سیاست های ابلاغی علم و فناوری توسط مقام معظم رهبری تقدیم می گردد.
 
دانلود سند کامل برنامه ها و اقدامات معاونت پژوهش و فناوری

وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی