پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان
بسم الله الرحمن الرحیم
این سایت جهت اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری استان لرستان ایجاد گردیده است.
نظرات پیشنهادی خود را در انتهای مطالب برای ما بفرستید.
و ما توفیقی الا بالله العلی العظیم
مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان لرستان
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

دبیرکل ستاد هفته پژوهش در لرستان:

فلسفه هفته پژوهش اتصال دستگاه‎های اجرایی با دانشگاه‎ها است

44-200.jpgدبیرکل ستاد هفته پژوهش گفت: یک گسست بین بخش اجرا و تحقیقات وجود دارد که هفته پژوهش فرصت مغتنمی است که ارتباط بین جامعه، دانشگاه‎ها، دستگاه‎های پژوهشی و اجرایی ارتقا یابد.

دکتر خسرو عزیزی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، در حاشیه برپایی نمایشگاه هفته پژوهش با تبریک هفته پژوهش و روز دانشجو اظهار کرد: با توجه به بررسی‎های انجام شده و نوآوری‎هایی که در نمایشگاه پژوهش ارائه شد خوشبختانه فناوری‎ها و تحقیقات جدید به سمت تقاضامحوری و کاربردی سوق داده شده بودند.

وی ادامه داد: تقریبا این مهم جزو سیاست‎های وزارت علوم است و براساس آنها باید تحقیقات ختم به فناوری شوند و در این راستا دانشگاه باید بتواند بستر را به گونه‎ای طراحی کند که علم تبدیل به فناوری و ثروت شود.

رئیس دانشگاه لرستان ادامه داد: نمایشگاه هفته پژوهش در 34 غرفه و در 3 سطح دستاوردهای پژوهشی، فن‎بازار و اشتغال و کارآفرینی برپا شده است و تا 18 آذر ماه برای بازدید علاقه‎مندان برپاست.

عزیزی افزود: همراه با هفته پژوهش در 17 آذرماه جاری جشنواره پژوهشگران برتر اعم از دانش‎آموزی، هیات علمی، دانشگاهیان و پژوهشگران برتر دستگاه‎ها برگزار می‎شود که دارای آیین‎نامه خاص خود بوده و برگرفته از آیین‎نامه ارتقا است.

وی گفت: در مجموع از بین همه پژوهشگران استان یک پژوهشگر به عنوان پژوهشگر برتر به کشور معرفی می‎شود.

عزیزی یادآور شد: هفته پژوهش در استان‎ها یک هفته زودتر از هفته پژوهش در سطح ملی اجرا می‎شود و در هفته پژوهش ملی ممکن است یک یا دو غرفه از نمایشگاه را به استان‎ها اختصاص دهند تا آنها بتوانند دستاوردهای پژوهشی خود را ارائه کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یک گسستی بین بخش اجرا و تحقیقات وجود دارد که هفته پژوهش فرصت مغتنمی است تا بین جامعه، دانشگاهیان، دستگاه‎های پژوهشی و اجرایی تعامل و هماهنگی ایجاد و در راستای ارتقا آنها تلاش‌هایی صورت گیرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی