پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان
بسم الله الرحمن الرحیم
این سایت جهت اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری استان لرستان ایجاد گردیده است.
نظرات پیشنهادی خود را در انتهای مطالب برای ما بفرستید.
و ما توفیقی الا بالله العلی العظیم
مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان لرستان
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت:

برگزاری هفته پژوهش و فناوری باید مبتنی بر رویکرد دانش‌بنیان باشد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر احمدی در نشست استانی ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری که با حضور رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزشی وزارت کشور و نمایندگان استانداری های سراسر کشور در محل این وزارتخانه برگزار شد با اشاره به بحث مدیریت‌های استانی تصریح کرد: در حال حاضر شاهد هماهنگی مطلوبی بین دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و کشور هستیم و اعتقاد راسخ داریم اگر دانشگاه‌ها صرفا خودشان درگیر مسئله پژوهش شوند، در استان و  منطقه اثرگذاری و فراگیری مطلوبی نخواهند داشت.
وی افزود: در استان‌ها با حضور و هماهنگی مدیران عالی استان‌ها و با همکاری وزارت کشور شاهد فراگیر شدن و توسعه یافتن مسئله پژوهش و فناوری شده‌ایم.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با بیان اینکه انجام پژوهش منحصر به دانشگاه نیست افزود: تحقیقات و پژوهش در استان‌ها باید عملیاتی شود و مدیریت استان باید بر مبنای پژوهش و همکاری با مراکز تحقیقاتی و پژوهشی باشد که خوشبختانه در بسیاری از استان‌ها، شاهد تقویت این نوع فرهنگ و نگرش هستیم.
وی با اشاره به توجه ویژه وزارت کشور به امر پژوهش و فناوری اظهار داشت: استانداری‌ها در هماهنگی، حمایت مالی، مدیریتی و درگیر کردن همه دستگاه‌های اجرایی و اجزای مدیریتی استان، ایفای نقش می‌کنند.
دکتر احمدی بر لزوم فرهنگ‌سازی مقوله پژوهش و فناوری در جامعه دانشگاهی، اداری و اجرایی کشور تأکید کرد و گفت: برای تعمیق فرهنگ پژوهش و فناوری نیاز به برنامه‌ریزی، پیگیری اجرایی و زمینه‌سازی تداوم آن در جامعه هستیم.
وی با اشاره به نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن بازار جمهوری اسلامی ایران، افزود: در تلاشیم تا نیاز دستگاه‌های اجرایی کشور احصاء و ارائه شود و یکی از فعالیت‌های اساسی این است که در کنار دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی در هفته پژوهش و فناوری، غرفه‌ای برای دریافت تقاضا و نیازهای کشور  تشکیل شود.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم بر ضرورت تشویق جامعه جوان کشورمان برای سوق به حوزه‌های پژوهش و فناوری تأکید کرد و افزود: باید تسهیلاتی فراهم شود تا استادان، معلمان، پژوهشگران، دانش‌آموزان، صنعتگران و فناوران به شرکت در برنامه‌های این هفته تشویق شوند و از طریق برگزاری مسابقات، برپایی فضای نشاط و رقابت در میان جوانان انگیزه‌های لازم ایجاد شود.
دکتر احمدی به برگزاری جشنواره عکس و کاریکاتور درخصوص هفته پژوهش و فناوری در سال گذشته اشاره کرد و افزود: تلاش می‌کنیم در سال جاری نیز جشنواره فیلم کوتاه ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری و مستندسازی به این بخش اضافه شود، زیرا نیاز به ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری از طریق هنر احساس می‌شود.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۱۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی