پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان
بسم الله الرحمن الرحیم
این سایت جهت اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری استان لرستان ایجاد گردیده است.
نظرات پیشنهادی خود را در انتهای مطالب برای ما بفرستید.
و ما توفیقی الا بالله العلی العظیم
مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان لرستان
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری برنامه های این هفته را تشریح کرد


دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری گفت: پانزدهمین دوره هفته ملی پژوهش و فناوری با شعار «پژوهش و فناوری، پیشران اقتصاد دانش بنیان» 23 الی 26 آذرماه برگزار می شود.


به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر احمدی در نشست خبری تشریح برنامه های هفته ملی پژوهش و فناوری که در محل این وزارتخانه برگزار شد با بیان اینکه تقارن برگزاری هفته ملی پژوهش و فناوری را با ابلاغ  از سوی مقام معظم رهبری به فال نیک می گیریم اظهار داشت: امید است برگزاری این هفته پاسخ مناسب و ورود عملی به تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری باشد.
وی افزود: از سال 1379، 25 آذر ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز پژوهش و هفته پایانی آذرماه نیز به عنوان هفته ملی پژوهش و فناوری نامگذاری شده و مسئولیت اجرای این هفته ملی نیز برعهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری با اشاره به اینکه امسال پانزدهمین دوره این هفته برگزار می شود تصریح کرد: هدف اصلی، ارائه توانمندی ها در جامعه پژوهشگر و فناور ما و نزدیک کردن تقاضا و عرضه به یکدیگر است.
وی افزود: در حقیقت، جامعه هدف ما می تواند مجموعه دانشگاه ها و پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری و از طرف دیگر، مجموعه متقاضی دستگاه های صنعتی، بخش خصوصی و دولتی باشد.
دکتر احمدی مهم ترین اهدافی که در قالب هفته پژوهش و فناوری محقق می شود شناسایی و معرفی توانمندی های پژوهش و فناوری دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و فناوری، معرفی و شناسایی پژوهشگران و فناوران برتر، ایجاد زمینه برای تجاری سازی یافته های پژوهش و فناوری تحت عنوان فن بازار، فراهم کردن فضای همکاری بین پژوهشگران و فناوری، برقراری ارتباط مراکز صنعتی و تولیدی با مراکز تحقیقاتی و ارتباط صنعت و پژوهش و فناوری دانست.
وی افزود: در هفته پژوهش نمایشگاه دستاورد های پژوهش و فناوری مطابق سال های گذشته برگزار می شود که تمام بخش های دانشگاه های دولتی و خصوصی و همچنین دستگاه های دولتی و مراکز تحقیقاتی و صنعتی کشور یافته ها و محصولاتشان را عرضه می کنند.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اشاره به برگزاری نمایشگاه فن بازار در این هفته تصریح کرد: مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر نیز همانند سالهای گذشته با حضور رئیس جمهوری برگزار خواهد شد.
وی افزود: در حاشیه نمایشگاه، اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها و مراکز پژوهشی نیز برگزار خواهد شد که از این موقعیت استفاده می شود تا دیدگاه های مجموعه دانشگاه ها درخصوص چالش ها و برنامه های پژوهشی و فناوری کشور بحث و گفتگو کنیم.
دکتر احمدی گفت: یکی از مسائلی که جزو کارهای جدید محسوب می شود این است که همزمان با اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاهها و مراکز پژوهشی امسال در این اجلاس مسائل بخش خصوصی در نشست جداگانه ای با حضور معاونان و یا روسای مراکز پژوهشی خصوصی مشکلات و چالش هایشان مورد بررسی قرار می گیرد.
وی از واگذاری برخی از برنامه ها به دانشگاه ها خبر داد و گفت: در این راستا سعی داریم برخی از فعالیت‌ها را به دانشگاه‌ها واگذار کنیم و همچنین به دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و مجموعه های مختلف خصوصی و دولتی ابلاغ می‌شود تا اگر ایده‌های پژوهشی دارند برای ارزیابی به ستاد بفرستند و یک الی دو دانشگاه به عنوان مسئول، مسئولیت این کار را خواهند پذیرفت.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با بیان اینکه می خواهیم فضای جداگانه ای را برای حوزه علوم انسانی باز کنیم افزود: در کنار سایر عناوین پژوهشی، عنوان علوم انسانی را جداگانه به یک یا دو دانشگاه متخصص در این حوزه قرار است واگذار کنیم که با توجه به تأکید مقام معظم رهبری تحولی در رویکرد پژوهشی در حوزه علوم انسانی داشته باشیم .
وی افزود : برگزاری مسابقه ایده های برتر و زنگ هفته پژوهش و فناوری با هدف فرهنگ سازی در نظام آموزشی از دیگر برنامه های هفته پژوهش امسال است، زیرا  متأسفانه در نظام آموزشی چیزی به عنوان پژوهش برای دانش آموزان جاذبه ندارد و بنا داریم با انجام مسابقاتی با کمک وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان را تشویق کنیم در حوزه هایی چون محیط زیست، آب و انرژی ایده هایشان را مطرح کنند.
رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری تصریح کرد: این ستاد چون ملی است با حضور نمایندگان وزارتخانه های مختلف مانند بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت، نفت، آموزش و پرورش، نفت و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری برگزار می شود . بنابراین امسال بنا داریم با رویکرد همه جانبه در حوزه های مختلف  وبا مشارکت فعال همه دستگاه ها، هم نمایشگاه و هم میز گردها و نشست های بحث و تبادل نظر را در در حوزه های مختلف پژوهش و فناوری داشته باشیم.
وی در خاتمه خاطر نشان کرد: امسال در کنار برنامه‌هایی که برگزار خواهد شد برنامه‌های استانی بسیار خوبی نیز برگزار خواهیم کرد و ستاد‌های استانی با ریاست استاندار و دبیری رئیس دانشگاه مادر آن استان تشکیل خواهد شد.

منبع خبر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی