پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان
بسم الله الرحمن الرحیم
این سایت جهت اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری استان لرستان ایجاد گردیده است.
نظرات پیشنهادی خود را در انتهای مطالب برای ما بفرستید.
و ما توفیقی الا بالله العلی العظیم
مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان لرستان
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پنجشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۱ ق.ظ

دانشگاه ها باید پژوهشگر جذب کنند

https://media.mehrnews.com/d/2016/07/20/3/2145883.jpg?ts=1486462047399

دانشگاه تهران پژوهشگر جذب می‌کند
رییس دانشگاه تهران بیان کرد: کار دیگر دانشگاه تهران این است که اجازه می‌دهیم اعضای هیئت علمی و موسسات پژوهشی ما پژوهشگر استخدام کنند. دانشگاه دارای هیئت علمی، دانشجو و کارمند است که می‌تواند اعضای یک تیم پژوهشی شوند، اما این موارد کافی نیست، چون دوره دانشجو محدود است، استاد نمی‌تواند تمام وقت خود را به این کار اختصاص دهد و کارمند هم مسئولیت مشخص دارد لذا به یک فرد دیگری نیاز داریم که روی پروژه متمرکز شود و زنجیره انتقال یافته‌های یک دانشجو به دانشجوی دیگر و به اجرای پروژه مسلط باشد اینگونه می‌توانیم از انجام آن پروژه اطمینان کسب کنیم.

وی ادامه داد: به همین دلیل دانشگاه به اعضای هیئت علمی این اجازه را داده است که پژوهشگر بگیرند و از تمام مزایای قانونی بیمه و مالیات و ... دانشگاه بهره‌مند باشند. البته برای جذب این افراد چارچوب‌هایی وجود دارد. در کل دنیا پژوهشگر بخش زیادی از دانشگاه را تشکیل داده و همه هیئت علمی نیستند خیلی از افرادی که دکتری و فوق لیسانس گرفتند و بازار کار ما توان جذب آن‌ها را ندارد به راحتی می‌توانند در دانشگاه ما پژوهش‌های کاربردی را پیش برند و جزو تیم اساتید قرار گیرند.

به گفته نیلی، اگر بتوانیم منابع مالی این کار را تامین کنیم و به یک فرآیند در کشور تبدیل شود بسیاری از افراد تحصیل کرده کشور از این طریق می‌توانند در دانشگاه مشغول شوند و ضمن توسعه دانشگاه، نیاز‌های کشور را پاسخگو باشیم.

رییس دانشگاه تهران اعلام کرد: این دانشگاه از سال گذشته پژوهشگران را جذب کرده است و این پژوهشگران تا زمانی که تقاضا برای آن پژوهش نیاز داشته باشد در دانشگاه فعال هستند یعنی حتی تا ۳۰ سال می‌توانند اینگونه خدمت کنند. 12 آبان1399 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی