پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان

به مطالعه ، تحقیق و پژوهش اهمیت بدهید. مقام معظم رهبری

پژوهش لرستان
بسم الله الرحمن الرحیم
این سایت جهت اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری استان لرستان ایجاد گردیده است.
نظرات پیشنهادی خود را در انتهای مطالب برای ما بفرستید.
و ما توفیقی الا بالله العلی العظیم
مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان لرستان
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

فصلنامه

تحلیل و ارزیابی ذهنیت مدیران در راستای شایسته‌گزینی منابع انسانی در عصر پساکرونا (مورد مطالعه: سازمان‌های دولتی استان لرستان)

نویسندگان: عبدالله ساعدی1  - فرحناز آهنگ2 - عبدالمجید ایمانی3

چکیده

شایسته‌گزینی را می‌توان ابزاری مناسب برای ارائه بهترین خدمات، دستیابی به حداکثر ظرفیت، بهبود قابلیت پاسخگویی و افزایش درآمد تلقی نمود. پژوهش حاضر با هدف تحلیل و ارزیابی ذهنیت مدیران درراستای شایسته‌گزینی منابع انسانی در عصر پساکرونا با استفاده از رویکرد کیو انجام پذیرفت. جامعه پژوهش را مدیران عالی و میانی سازمان دولتی (سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، دانشگاه لرستان، اقتصاد و دارائی، میراث فرهنگی، ثبت اسناد و املاک و سازمان تأمین اجتماعی) در استان لرستان تشکیل می‌دهند که با استفاده از روش نمونه‌گیری هدف‌مند و براساس اصل کفایت نظری 24 نفر از آنها به‌عنوان اعضای نمونه انتخاب شدند. باتوجه‌به رویکرد پژوهش که درزمره پژوهش‌های آمیخته قرار می‌گیرد؛ لازم به ذکر است که در بخش کیفی پژوهش با استفاده از 24 مصاحبه فضای گفتمان حاصل شد و با استفاده از نظرها ودیدگاه‌های آنها نمونه و گزینه‌های کیو‌ و درادامهً‌ آن، مجموعه کیو‌ به‌‌‌‌‌‌‌‌دست آمد. همچنین در بخش کمی نیز با استفاده از نرم‌افزار Spss داده‌های به‌دست‌آمده در بخش کیفی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. نتایج نشان‌دهنده آن است که هوش هیجانی بالا، تفکر تحلیلی و نوآورانه، مهارت‌های دیجیتالی، تطبیق‌پذیری، مهارت‌های فرهنگی، یادگیری فعالانه و هوش فرهنگی، هفت الگوی ذهنی مدیران درراستای شایسته‌گزینی منابع انسانی در عصر پساکرونا می‌باشند.

کلیدواژه‌ها: شایسته‌گزینی منابع انسانی، الگوهای ذهنی ، سازمان‌های دولتی ،استان لرستان

منبع انتشار: فصلنامه علمی «پژوهش‌های مدیریت منابع انسانی»

دوره 13، شماره 4، زمستان 1400، صفحه 191-219  (دریافت اصل مقاله)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی